Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter att bli beviljad privatleasing

Har lite funderingar gällande privatleasing. Många verkar välja bmw eller vw då de tar bisnode och verkar då inte vara några problem? Men om man vill välja ett annat märke som använder uc vid kreditupplysning så är min fråga om det finns folk här som skulle vilja dela med sig utav vilka förutsättningar de hade vid nekande / beviljande?

Andra gången jag leasar bil nu. Har haft Peugeot båda gångerna. Båda gångerna har de varit otroligt stränga. Kompletteringar, UC mm.
Men hos Ford var det enkelt att leasa den senaste Mustangen till 5000kr i månaden, för en vän. De tog Bisnode. BMW och VW är också lätta. Tar Bisnode.
Lycka till

Jag leasar hos Hedin Bil och dom tog UC och använder Danske Bank. Det var inga problem (inga frågor alls) trots hög belåningsgrad. Dock har jag hög årsinkomst, 540tkr och inga anmärkningar.

Gällande VW hur stränga är de gällande ff? Skuldsaldo syns inte på bisnode väll?( har ej något med kronofogden att göra utan tänkte på blancolån osv). Någon som fått igenom hos VW med taskiga förutsättningar?

Kollar de bara om man har anmärkningar eller vad kollar de? Kreditbetyg? Det finns olika kreditupplysningar.

Leasade för 3 1/2 år sedan.. DNB Hedin Bil., hade runt 15% kreditbetyg då, lån på knappt 1 milj.. inga anmärkningar, 8-9ff..
Var inga problem. Tror dom mest är intresserad av att man inte har betalningsanmärkningar..

Leasar en bil hos vw, har och hade anmärkningar när signeringen. I mitt fall fick jag info man kollar hur länge sen man hade skuldsaldo (minst 12 mån skuldfri) och betalningsförmåga

Leasar en bil hos vw, har och hade anmärkningar när signeringen. I mitt fall fick jag info man kollar hur länge sen man hade skuldsaldo (minst 12 mån skuldfri) och betalningsförmåga
Får man fråga hur många anmärkningar? Funderar på att leasa, har snart varit skuldfri i 12 månader, men har ett par anmärkningar som jag tänker skulle spöka till det. Har dock god betalningsförmåga nu, även om det kanske inte låter så.

Får man fråga hur många anmärkningar? Funderar på att leasa, har snart varit skuldfri i 12 månader, men har ett par anmärkningar som jag tänker skulle spöka till det. Har dock god betalningsförmåga nu, även om det kanske inte låter så.
Vid tidpunkten hade jag nog 7-8st och hade varit skuldfri från skuldsaldo i över ett år. Jag har en hög inkomst så kanske var till hjälp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp