Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenhet utav Resurs Bank?

I mitt fall var det lösenkrav på cirka halva, därav att ”det kan strula” då de först bara begärde uppgifter om skulderna, sen helt plötsligt när jag själv ringde in ville de ha avi-er också vilket inte fanns någonstans att skicka in i det system de använder. Allt står ju som beviljat men tror inte på något förens de skulderna är betalda och pengarna är på kontot så jag kan rensa resten…

Aha, så de ville själva betala in inlösenskulderna? Jag slapp det som tur är. Tycker det är skönare att clear:a allt själv.

Aha, så de ville själva betala in inlösenskulderna? Jag slapp det som tur är. Tycker det är skönare att clear:a allt själv.
Håller helt med, men man får ju tyvärr inte välja när man väljer samlingslån istället för vanligt blanco.

Hade en ff. Den försvinner i augusti så allra bäst hade det varit att vänta ytterligare några veckor. Men jag har varit "tvungen" att använda ena kreditkortet en hel del del till/under resa de senaste veckorna (och det andra var nästan maxat sedan tidigare) så jag insåg att min UC skulle fara upp rejält vid nästa uppdatering med typ 95 procents användning av krediterna om jag inte körde en Lendo nu innan månadsskiftet :)

I övrigt
Inkomst cirka 420 K
UC 1,4 (eller om det var 1,6)

Sökte inlösen på hela summan och de krävde på 100 K (av 125). Men det sköter man ju själv så inga tvångslösen egentligen. Bara ärlighet och självbevarelsedrift att få bort skitkreditetna :)
Vänta lite, du fick alltså lösenkrav men behövde inte fylla i någonting? Jag fattar inte, du borde väl inte fått mer än 25k utbetalt?

Vänta lite, du fick alltså lösenkrav men behövde inte fylla i någonting? Jag fattar inte, du borde väl inte fått mer än 25k utbetalt?

Kan bara hålla med. Kanske jag hade tur. I Lendos ruta för speciella villkor stod att jag fick 125 K beviljat och 100 K i lösenkrav. Men i slutändan fick jag hela summan rätt in på kontot och kunde själv välja hur jag skulle göra (och jag löste in mer än kraven krävde). Har säkert tagit samlingslån tio gånger genom åren och har bara en enda gång tvingats låta låneinstitutet (Nystart Finans) sköta inbetalningarna. Gillar inte alls att bli behandlad som ett opålitligt barn (även om jag kan förstå att de gör så, lider man till exempel av ett spelmissbruk kan säkert lockelsen att dubbla den nya insättningen på 300 K lätt leda till föredelse) så jag såg till att lösa ut dem snabbt :)

Senast ändrad:
Någon som vet hur resurs bank är mot skulder som ej syns i Uc för att lösa?

@kalaspuffar fick du lånet utbetalt trots lösenkrav eller skickade du in fakturor? Sedan hur tog dom det med lån utanför Uc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp