Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenhet, santander snabba och smidiga.

Så, även Lars lånar pengar ibland.
Inkomst på uc 530 eller så, 3 ff varav en bara några veckor gammal, gällde avbetalning. Betyg 0.3
Skulle låna 130 för ett ändamål, körde på lendo, fick ett tiotal erbjudanden och Santander bjöd bäst effektiv ränta, drygt 5%(nordax tror jag det var hade lägre ränta men pga avgifter var effektiva högre)
Valde santander som då direkt på sidan meddelade att dom ville jag skulle ha ett kreditkort också 20k.
Signerade allt på kvällen, morgonen efter ringer santander och ville prata lite. Märkligt nog ringde dom för att höra om jag ville ha mer lån då jag var beviljad högre belopp, hörde mig för och jag fick låna dryft 100 till utan vidare koll. Dom frågade också om pengarna kommit fram, de 130k, vilket de hade.
Tackade ja till 5k, slipper jag ta en större bilservice på kreditkort..

Så, santander: snabba och smidiga.
Skulle dock sätta på minussidan att dom aktivt fösöker ge ut större lån än konsumenten tänkt sig, det känns som något oansvarigt utifrån allt jag ser om dagarna

Glad påsk från Lars som inleder påskfirande med Alvedon och feber.

Inkomst på uc 530 eller så, 3 ff varav en bara några veckor gammal, gällde avbetalning. Betyg 0.3
Skulle låna 130 för ett ändamål, körde på lendo, fick ett tiotal erbjudanden och Santander bjöd bäst effektiv ränta, drygt 5%(nordax tror jag det var hade lägre ränta men pga avgifter var effektiva högre)
Valde santander som då direkt på sidan meddelade att dom ville jag skulle ha ett kreditkort också 20k.
Signerade allt på kvällen, morgonen efter ringer santander och ville prata lite. Märkligt nog ringde dom för att höra om jag ville ha mer lån då jag var beviljad högre belopp, hörde mig för och jag fick låna dryft 100 till utan vidare koll. Dom frågade också om pengarna kommit fram, de 130k, vilket de hade.

Skulle dock sätta på minussidan att dom aktivt fösöker ge ut större lån än konsumenten tänkt sig, det känns som något oansvarigt utifrån allt jag ser om dagarna

Grattis till lånet!
Krya på dej och Glad Påsk :)

Så klokt Lasseman att du gjorde din research :) hade samma situation häromdagen när jag ville baka in en urkass kredit på 34.000 (ränta 15%) i ett befintligt lån på samma storlek med ränta 6%. Blev erbjuden 200.000 till med en obeskrivlig återbetalningstid och en mikroskopisk räntesänkning. Tack, men nej tack. De prackar på folk lån som om det vore provsmakningar på ICA en random medlemskväll :)

Jag försökte slå ihop två lån på Santander med samma ränta, men det ville dom inte. De tyckte jag skulle ta ett nytt lån för att lösa de två befintliga.

Glad Påsk Lasseman och krya på dig :)

Glad påsk Lars och krya på dig!
Nordax verkar börja utmärka sig som dom med lägst ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp