Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenhet av o bestrida ett ärende från auktoritet inkasso??

Hade ett lån hos Credit star som sedan hamnade hos auktoritet inkasso...halkade efter med avbetalnings planen o nu är ärendet hos kronofogden. Tänkte bestrixa ärendet o försöka få dom om en till avbetalnings plan....elr är det kört?:/

Ingen bra ide att bestrida om skulden är rätt. Varför bestrid liksom? De kan dra den till tingsrätten där du får betala rättegångskostnaderna vid torsk.

Tänkte vinna lite tid :( om jag bestrider så har dom 30 dagar på sig i handlägga??Då har ja hunnit betala bort skulden... har bestridit i ett annat ärende i då fick jag till en ny avbetalnings plan men det var längesen o hade väl bara tur då :(

Vem har 30 dagar på sig att handlägga vad..?

Vem har 30 dagar på sig att handlägga vad..?

Om jag skriver på betalningsföreläggande lappen att jag bestrider. Har inte dom jag har skulden hos 30 dagar på sig o komma fram till ett beslut? Under dom 30 dagarna har jag förhoppningsvis hunnit betalat bort allt :( mins att jag bestred ett betalnings föreläggande hos vivus:/ förut....då hade dom 30 dagar på sig o komma fram till beslut om dom skulle dra de vidare till tingsrätten elr om vi skulle komma fram till en lösning...tack o lov ville dom komma fram till en lösning så fick en ny avbetalnings plan.....

Om jag skriver på betalningsföreläggande lappen att jag bestrider. Har inte dom jag har skulden hos 30 dagar på sig o komma fram till ett beslut? Under dom 30 dagarna har jag förhoppningsvis hunnit betalat bort allt :( mins att jag bestred ett betalnings föreläggande hos vivus:/ förut....då hade dom 30 dagar på sig o komma fram till beslut om dom skulle dra de vidare till tingsrätten elr om vi skulle komma fram till en lösning...tack o lov ville dom komma fram till en lösning så fick en ny avbetalnings plan.....
Vänta med att skriva på betalningsföreläggandet tills du får en påminnelse, därefter har du ytterligare 10 dagar på dej att bestrida ärendet, vilket går bra via mejl.

Jaha ja så kanske det är.. jag vet faktiskt inte tidsfristen för att sökande att bestämma sig om överlämnande.

Igår fick jag påminnelse lappen på betalnings föreläggandet. Va ska ja göra nu??:(

Skriva under o skicka in.....o betala halva summan. O få ta en anmärkning :/ o betala resten med nästa lön. Dom hinner väl knappast göra en löneutmätning elr nå annat för o få in 4 tusen???? Ska betala in 4 tusen nu den 25e november sen e de ca 4 tusen kr kvar:( de får ja betala in med nästa lön suck.

Elr ska ja bestrida? Då skickar ju kronofogden de vidare till dom jag har skulden hos så har dom ca 30 dagar på sig o hanlägga:/

Någon löneutmätning hinner absolut inte starta.

Till december är det inte omöjligt med löneutmätning dock

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp