Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erbjudanden från Lendo - ganska missnöjd. Hur ska jag göra?

Det står att man måste ange ett syfte för att ta lånet. I mitt fall är det ju för att hjälpa pappa. Borde jag då välja "lösa lån och krediter" eller borde jag välja "övrig konsumtion"? Jag har ju inga lån i övrigt(förutom csn lån) och inga krediter. Blir de inte förvirrade om jag bockar i "lösa lån & krediter"?

Övrig konsumtion går ju att bocka i. Om frågan dyker upp så kan du säga att du vill köp MC/bil exempelvis. Tror som du att ”lösa lån” i ditt fall kan förvirra. Eller så struntar de i vilket. Du är en ”bra kund” så tror inte de vill skapa bekymmer i onödan,

Övrig konsumtion går ju att bocka i. Om frågan dyker upp så kan du säga att du vill köp MC/bil exempelvis. Tror som du att ”lösa lån” i ditt fall kan förvirra. Eller så struntar de i vilket. Du är en ”bra kund” så tror inte de vill skapa bekymmer i onödan,
"Köpa fordon" är ett alternativ. Tror du att man kan bocka i den utan att jag riskerar att inte få lånet?

"Köpa fordon" är ett alternativ. Tror du att man kan bocka i den utan att jag riskerar att inte få lånet?
Du tar ju ett blancolån utan säkerhet, hade varit annat om fordonet du påstår dig köp skulle vara säkerheten. Jag ska inte komma med expertutlåtande då jag ej är en. Borde finnas fler alternativ, typ investering, övrig konsumtion mm om du känner dig osäker. Som sagt det ska nog inte vara något bekymmer men bocka för något som känns bäst. Tror iafall att vi är ense att inte välja ”lösa krediter andra lån” eftersom du inte har några egna.

Det där är bara för deras kundkännedom, det kommer inte vara avgörande. Fyll i vad som helst. Sevenday kommer ringa dig dock, eftersom det inte är lösenkrav, och fråga vad du ska göra av pengarna. Spelar ingen roll om det är till ny bil, investering, konsumtion eller resor. Dom ställer frågan för att ha ställt frågan och säkerställa att det inte är till terrorism eller pengatvätt. Så länge du inte säger nåt jätteknas så är det hur lugnt som helst.

Min pappa börjar få kalla fötter och ett dåligt samvete över att jag hjälper honom. Jag sa att det är okej och att vi alla tillsammans kommer att hjälpa varandra att ta oss ur detta. Han började ställa frågor om skuldsanering. Vad skulle det innebära för honom? Han ska gå i pension 2025. Han har en enskild firma. Hur skulle det påverkas? Jag vet ju att han skulle leva på existensminimum och att han får en betalningsanmärkning från KF som gör det svårt att få en mindre boende i framtiden om han skulle önska det.

Tror ni att skuldsanering är en väg att gå? Eller är min plan som jag skrev i mitt första inlägg bättre?

Senast ändrad:
Min pappa börjar få kalla fötter och ett dåligt samvete över att jag hjälper honom. Jag sa att det är okej och att vi alla tillsammans kommer att hjälpa varandra att ta oss ur detta. Han började ställa frågor om skuldsanering. Vad skulle det innebära för honom? Han ska gå i pension 2025. Han har en enskild firma. Hur skulle det påverkas? Jag vet ju att han skulle leva på existensminimum och att han får en betalningsanmärkning från KF som gör det svårt att få en mindre boende i framtiden om han skulle önska det.

Tror ni att skuldsanering är en väg att gå? Eller är min plan som jag skrev i mitt första inlägg bättre?
Beror på hur skulderna uppkommit, är det missbruk inblandat så tycker jag sanering är bättre , då man inte blir fri bara för skulderna försvinner. Har han er till hjälp så löser ju sig boende frågan i framtiden ,
Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp