Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Era erfarenheter av Ferratum Bank

Vilket betyg skulle du ge Ferratum (5 bäst)

• 5

Röster: 1 4.2%
  • 4

Röster: 2 8.3%
  • 3

• 2

• 1

Röster: 17 70.8%

• Totalt antal röstare
    24
Vad har du för erfarenheter av Ferratum?

Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

Ferratum är en av dom aktörerna som är på gränsen till att borde svartlistas. Ett skämt. Usla!!!!

Väldigt snabba med att ringa om inte inbetalning skett. Men tvärtom när de inte utbetalar pengar i tid, väntat 4 dagar nu på uttag som blev godkänt. Inga mail mess eller något utan man fick själv kontakta de. Då skulle pengarna komma på förmiddagen men icke när man sen kontaktade de igen sa de att de hoppades att de skulle komma på eftermiddagen men icke denna gången heller. Fattar inte hur svårt det ska vara.

Plus dock att jag fick 20tusen med anmärkning.

Ferratum borde hamna långt långt ner på priolistan för lån!
Plus: utbetalning inom en kvart till en del banker
Minus: Om man är sen med några dagar så börjas det med telefon-, mejl- och smsterror. Ringer från ett tiotal olika nummer. Slutar aldrig att ringa och skicka sms. Skickar uppsägning av kredit i rekommenderat brev! Om du inte hämtar ut brevet och betalar så händer det ingenting.
Jag rekommenderar inte denna långivaren!

Att betala in till Malta vid avslut av lånet som dessutom aldrig blev riktigt avbetalt då det alltid lades på en summa trots överenskommen summa som slutbetalning.
En av de sämsta av de sämsta.

Rekommenderar inte detta företag. Har lagt in en frivillig spärr på mig själv hos Ferrat*m. Anledningen är att jag inom kort blir (något) mer kreditvärdig. Behöver egentligen inget lån just nu men ville testa deras angivna grundkrav innan detta inträffar. Ansökte på 3000. Iofs Creditsafe så skadar ju inte att ansöka (Där jag har kreditvärdighet: Hög) men vill inte riskera att ansöka om en desperat situation skulle uppstå om några år och då "belöna" oärliga aktörer.

Möjlig jag har missat någon info på deras sida men letade så gott jag kunde efter kraven. Förstår att dessa bolag marknadsför sig till oss med låg kreditvärdighet men och andra sidan får de bra betalt för det. :axelryck:

----
Vad är villkoren för att ansöka om Ferratum Credit?
Åldersgräns på 21 år (Ja. 30+)
Deklarerad inkomst (Ja. 2018: 314k. 2019: 365k)
Inget skuldsaldo hos Kronofogden (Nej)
Folkbokförd i Sverige (Ja.)

Kan jag låna trots betalningsanmärkning?
Dina anmärkningar får inte vara nyare än 6 månader och du får ha max 6 anmärkningar. Vi godkänner därför under vissa förutsättningar lån med betalningsanmärkning. (3 anmärkningar. 1 st utmätningsförsök 2017 ("Försvinner" denna månad) 2 st anmärkningar fr. 2018 på 500+700)
----
Då jag anser att jag uppfyller deras grundkrav så kontakta jag kundtjänst med informationen ovan och bad om få veta vilket krav jag inte uppfyllde. Så här nedan är (förmodligen) deras riktiga grundkrav som de borde vara öppna och ärliga med på sin hemsida. Det jag föll på var då "Inget skuldsaldo hos Kronofogden sedan 3 år tillbaka" (Senaste var 2019-01 ca 2000 kr)
-----
Vad är de egentliga villkoren för att ansöka om Ferratum Credit?
-Minst 21 år
-Inget skuldsaldo hos Kronofogden sedan 3 år tillbaka
-Max 6 st betalningsanmärkningar
-Det måste ha passerat minst 6 månader sedan anmärkningen betalades av
-Folkbokförd i Sverige
-Taxerad årsinkomst på minst 24 000kr föregående år
-----
Slutsats: Ni som gillar Ferratum och är nöjda med deras tjänst ska självklart fortsätta använda den o_O. Men annars hoppas jag på att fler kontaktar kundtjänst och frivilligt spärra er själva, finns ju ändå massa andra på marknaden. Ange gärna även anledningen så kanske de bättrar sig och är mer tydliga. (Antar att anledningen att de inte är öppna mer kraven är i marknadsföringssyfte) Mail: kundtjanst@ferratumbank.se

Tack för mig.

Blir lite skraj när jag läser era omdömen, haft de ett år och bara positiva erfarenheter. Dyra såklart men snabb utbetalning och problemfritt i allt, men det kommer en dag då jag vill betala bort dem vilket gör mig nervös när man läser här.

Blir lite skraj när jag läser era omdömen, haft de ett år och bara positiva erfarenheter. Dyra såklart men snabb utbetalning och problemfritt i allt, men det kommer en dag då jag vill betala bort dem vilket gör mig nervös när man läser här.

Hej. Har det fungerat bra och du är nöjd så är det ju kanon. Ingen anledning att bli skraj? Utifrån inläggen här bör det fungera smärtfritt om du 1. Betalar i tid. 2. Nolla på kontot innan du avslutar. 3. Hämta ut det rekommenderade brevet vid uppsägning.:folded::axelryck::rolleyes:

HejHej!
Fungerat riktigt bra för mig och räntan ligger på rimliga nivåer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp