Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Entercard Sverige AB, Stämmer detta?

Jag loggade in på minuc.se nu ikväll och ser att det finns en rad bland mina skulder som säger: Entercard Sverige AB, beviljad kredit 10.000kr, utnyttjad kredit 0kr.
Reg hos UC först 2007-09-04, reg hos UC senast 2016-01-31.
Vad betyder detta?
Jag har inget kort hos Entercard och vad jag vet så har jag ingen beviljad kredit som jag skitit i att utnyttja

Kreditlimit 10.000kr står det, inte beviljad kredit 10.000kr

Nope. Inget av entercards alla kort

Jag har kreditbetyg 3.8% nu när den posten är med på min upplysning.
Om jag kontaktar UC eller Entercard så att den posten på upplysningen tas bort, blir min score bättre då tro?

Eller är det bra för ens score att ha en outnyttjad kredit på sin upplysning?

Vad hade du för kreditbetyg innan? Jag fick ett sämre betyg i februari när jag nollat ett kreditkort och medvetet betalat ner mina andra kreditkort och blancolån mitt betyg i från oktober-januari var 1,9 och nu är det 2,4 så jag trodde jag gjorde rätt. Men det kan också vara så att jag hamnat i en annan grupp hos UC som ändrade betyget då jag läst att det är bra att visa att man har utrymme bland krediterna istället för att man utnyttjar dem till max.

Generellt sett är det bra att ha en outnyttjad eller lågt utnyttjad kredit, men inte fler än en.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp