Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Enskild firma och lån

Hej!

Jag har en fråga , jag har idag lån på cirka 1 miljon (Riktiga lån, inga skulder dvs eller liknande).
Jag jobbar heltid på ett IT-jobb.

Jag sysslar med en hobby vid sidan om, och gjort det gratis i flera år.
Det är dock så att flera har velat/bett om att jag ska fakturera för det jag idag gör gratis.
Jag har därför tänkt att starta en enskild firma för att göra detta.

Jag ska därför ansöka om sk. FA-Skatt.
Nog om det.

Det jag undrar, om någon vet, eftersom jag inte lyckas googla mig till det är:

Blir mina lån synliga i någon typ av publik databas (ratsit, allabolag, eniro eller vad som) på något annat vis än det är idag?.

Ens deklarerade uppgifter är ju idag synliga och där ser man ju att jag har ett stort underskott av kapital, men om man startar en enskild firma, syns det då ytterligare på något vis än just vid deklarationen?
Jag vill helst undvika att för många förstår/känner till att jag har stora lån.

Har själv enskild firma. Hittar inget om mitt privata skuldsaldo publikt. Det finns tjänster att köpa för att se mer, och där går det nog att se underskott, betalningsanmärkningar och dylikt.
Tänk på att du blir en mer publik person med enskild firma. AB kanske kan vara något?

Fakturera via frilansfinans eller liknande kanske är något?

Har också FA skatt. Inga privata skulder syns i offentliga register. De syns inte heller de ggr jag sökt lån i företaget och i upplysningskopian står bara uppgifter om företaget.

Förlåt för att jag bryter här men har en fråga kring enskild firma. Blir ens kreditvärdighet sämre ifall man har enskild firma? Har nämligen en men aldrig gjort något utav det än, dvs ingen omsättning lr liknande.

Förlåt för att jag bryter här men har en fråga kring enskild firma. Blir ens kreditvärdighet sämre ifall man har enskild firma? Har nämligen en men aldrig gjort något utav det än, dvs ingen omsättning lr liknande.

Det kan säkerligen påverka beroende på betalningsförmåga, tillgångar och skulder då din ekonomi privat är såpass insyltat i en enskild firma.
Har min enskilda firma passiv sedan ett par år tillbaka då jag jobbar heltid och det finns inget underlag just idag för att köra på.
Har ok kreditbetyg nu 0,4 / 672. Har haft sämre innan jag började resan att minska ner antal krediter och skuldnivå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp