- Meddelanden
- 13
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 37
Hej!
Jag har en fråga , jag har idag lån på cirka 1 miljon (Riktiga lån, inga skulder dvs eller liknande).
Jag jobbar heltid på ett IT-jobb.
Jag sysslar med en hobby vid sidan om, och gjort det gratis i flera år.
Det är dock så att flera har velat/bett om att jag ska fakturera för det jag idag gör gratis.
Jag har därför tänkt att starta en enskild firma för att göra detta.
Jag ska därför ansöka om sk. FA-Skatt.
Nog om det.
Det jag undrar, om någon vet, eftersom jag inte lyckas googla mig till det är:
Blir mina lån synliga i någon typ av publik databas (ratsit, allabolag, eniro eller vad som) på något annat vis än det är idag?.
Ens deklarerade uppgifter är ju idag synliga och där ser man ju att jag har ett stort underskott av kapital, men om man startar en enskild firma, syns det då ytterligare på något vis än just vid deklarationen?
Jag vill helst undvika att för många förstår/känner till att jag har stora lån.
Jag har en fråga , jag har idag lån på cirka 1 miljon (Riktiga lån, inga skulder dvs eller liknande).
Jag jobbar heltid på ett IT-jobb.
Jag sysslar med en hobby vid sidan om, och gjort det gratis i flera år.
Det är dock så att flera har velat/bett om att jag ska fakturera för det jag idag gör gratis.
Jag har därför tänkt att starta en enskild firma för att göra detta.
Jag ska därför ansöka om sk. FA-Skatt.
Nog om det.
Det jag undrar, om någon vet, eftersom jag inte lyckas googla mig till det är:
Blir mina lån synliga i någon typ av publik databas (ratsit, allabolag, eniro eller vad som) på något annat vis än det är idag?.
Ens deklarerade uppgifter är ju idag synliga och där ser man ju att jag har ett stort underskott av kapital, men om man startar en enskild firma, syns det då ytterligare på något vis än just vid deklarationen?
Jag vill helst undvika att för många förstår/känner till att jag har stora lån.