Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Enskild firma kronofogden

Kanske inte hör hit men kollar om någon här har koll. Om jag nyligen startat en egen firma enskild. Och jag hamnar hos fogden alltså personligen inte företaget. Hur blir det med min firma då?

Kanske inte hör hit men kollar om någon här har koll. Om jag nyligen startat en egen firma enskild. Och jag hamnar hos fogden alltså personligen inte företaget. Hur blir det med min firma då?
Du är din firma, och din firma är dig, är det enkla svaret. Det finns ingen skillnad.

Därför bättre att starta ett AB, då räknas ditt ab som en egen juridisk person & du riskerar i princip ingenting så länge du sköter det enligt lag.

Annars:
Om du driver en enskild firma och hamnar hos Kronofogden, blir situationen mer komplicerad än för ett aktiebolag, eftersom du som ägare av en enskild firma inte har något juridiskt skydd mellan företagets ekonomi och din privata ekonomi. Du och firman är samma juridiska person, vilket innebär att du är personligt ansvarig för företagets skulder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp