Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

enkelfinans inkasso

Hej

Jag har lånat 5000kr av dem i 2014 okt, och fått info tidigare under 2015 att skulden gått vidare till Kronofogden via mailkorrespondens. Saken är den att jag inte har några skulder där längre, dem har nog aldrig skickat den dit.

Jag vet inte vad jag ska göra. Vill komma i kontakt med dem för att diskutera. Hur tusan går man tillväga? Jag minns ej om jag signade eller skickade in bild på mitt leg - något har jag väl gjort och godkänt för att erkänna skulden så blir väl svårt att slippa undan väl?

Följer tråden med spänning.
Hos Enkelfinans var det ingen sign med kort på dig själv ..endast mejl och tfn nr

Man blir ju galen på dom. Går tamefan ej att kontakta. Någon som fått det vidareskickat till kfm?

Dom har nog fattat att vi har kommit på att dom är maskopi med silverwik. Dom har väl förstått att vi har polisanmält fuskfakturorna.

Hoppas på de och framför allt hoppas jag dom åker dit annars kommer ju samma skit om ett halvår igen.

Jag har tidigare också fått inkassokrav från enkelfinans. Som jag bestridit brevledes (rek) som nu skickats tillbaka till mig. Dvs mottagaren Skandinaviska finans gruppen AB har inte bemödat sig hämta ut brevet.
Det kan jag inte tolka på annat sätt än att de bluffade med inkassokravet samt att de kommer inte ha ett "case" om de bemödar gå vidare. Jag kommer nu sova gott och gå vidare men hoppas givetvis att de åker dit så det visslar om det.

Jag kommer nu sova gott och gå vidare men hoppas givetvis att de åker dit så det visslar om det.

Vi alla som har fått dessa gamla påhittade "inkassokrav" från Enkelfinans.se kan sova gott och gå vidare. Enkelfinans bedriver kriminell verksamhet. Tids nog kommer Enkelfinans att åka dit så att det visslar om det.

Bestrid. Polisanmäl. Avvakta.

Utan att avslöja något - men Enkelfinans ligger riktigt illa till - tack vare att vi nu är väldigt många som har polisanmält dessa inkassokrav.

Min polisanmälan har avskrivits idag.

Varför har den avskrivits? Vilket skäl ? Om vi inte får tag i dom ? Hur får dom tag i dom och kan plötsligt skriva av dom ??

Varför har den avskrivits? Vilket skäl ? Om vi inte får tag i dom ? Hur får dom tag i dom och kan plötsligt skriva av dom ??
Är väl som alltid, spaningsunderlag saknas ;-) Blir svårt att få polis motiverad att göra ordentlig utredning på detta.

Min polisanmälan avskrevs också. Det är så processen går till, det finns inga resurser att ta detta vidare i enskilda fall. Det viktiga är att vi alla polisanmäler de påhittade inkassokraven för att markera att vi är många som har drabbats.

Enkelfinans och andra liknande företag fortsätter att bedriva denna kriminella verksamhet tack vare att de polisiära resurserna för dessa brott är små. De polisiära resurserna är små för att utreda dessa brott eftersom vi som målsägare inte bemödar oss att processa brottet - vi betalar hellre de påhittade inkassokraven istället för att polisanmäla, vi vill bara gå vidare. Genom att vi betalar så kan Enkelfinans fortsätta med denna kriminalitet - och samhället får aldrig möjlighet att förstå vad som pågår bakom kulisserna.

Bestrid. Polisanmäl. Avvakta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp