Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

enkelfinans inkasso

Jag är drabbad. Ska polisanmäla idag. Pratade även med kronofogden. Om det går till dom ska man bestrida delgivningskvittot man får av dom. Sedan var de lite lurigt då hon inte visste vilket företaget var men att de troligtvis skulle avskrivas hos dom då bluffaktörerna inte vill ta de till tingsrätten. Hon sa även att kontakta svensk handel och uppge företaget.

Kronofogden sa även att man ska anmäla till svensk handel och Konsumentverket

Är det någon blankett till konsumentverket eller är det någon speciell mailadress?

De har ngn svart lista så gissar att mm bara ska maila till ngn adress de har som kontakt. Har själv inte gjort det än men tänkte fixa det imorgon.

Fick svar från datainspektionen precis. Är väl bara ett standardsvar som de skickar men om alla skickar till dom så borde dom granska enkelfinans inkassoverksamhet. Ju fler dessto större chans har vi.

Tack för informationen.
Datainspektionens möjlighet att utöva tillsyn på ett effektivt sätt är ofta beroende på att tips strömmar in från allmänheten.
Datainspektionen gör en bedömning om ett tips bör föranleda någon form av tillsynsaktivitet i närtid eller längre fram.
Vänliga hälsningar
Jonas Axelsson
Jurist, Datainspektionen

Jag har alla fakturor, alla inkassokrav, alla olika förklaringar brevledes, all mejlkorrespondens, sms, polisanmälningar och hela rubbet sparat från Dinfinans/Silverwik/Svea inkasso/Gothia inkasso/Enkelfinans. Alla dessa hotfulla telefonsamtal kan jag inte bevisa, men jag ska ändå återberätta deras aggressiva tonläge.

Kommer att delge allt jag har och systematiskt berätta vad jag har varit med om sedan december 2015.

Utan ert stöd här hade jag betalat. Jag hade redan avbetalningsplaner på 12 månader uppgjorda med Svea och Gothia - de hade mage att lägga på ytterligare 3000 kronor vardera i kostnader på kapitalskulden för avbetalningsplanerna. Så varje påhittad faktura skulle ha kostat mig närmare 28000 kr. Alltså totalt 56000 kronor fördelat på 12 månader.

Tack vare er här så betalade jag inte utan att först resonera här.

Jag har levt i låneträsket i många år med daglig ångest och skam. Livrädd för brevbäraren och att allt jag ställt till med skulle avslöjas. Det här bidrog till fler och fler sjukt dyra lån. Jag var låneföretagens och inkassobolagens bästa kund. Har haft ett 20-tal ärenden angående förfallna sms-lån hos de större inkassobolagen - och alla blev betalda tids nog efter allt pusslande som ni känner till blir vår vardag.

Därför var jag ett lätt offer för Svea och Gothia att försöka få betalt för påhittade fakturor på grund av min tidigare historik.

Men jag lyckades avsluta lånekarusellen 2014 och har sedan dess stenkoll på räkningar. Nolltolerans gäller för nya lån, vilket har gått bra.

Jag tänkte alltså betala både Svea och Gothia 56000 kronor helt felaktigt - men på grund av min erfarenhet med ångest och stress ansåg jag att det skulle vara värt det för att slippa problem. Så hittade jag hit istället i min panik och fick istället kraft att bestrida och kämpa emot den här galna marknaden när jag insåg att jag inte var ensam.

På grund av skammen som ekonomisk stress innebär är detta tabu att prata om. Man betalar hellre än erkänner sina tidigare misstag.

Det här tycker jag är värre med deras egna inkasso enkelfinans. Gothia och svea går att resonera med och de löser sånt här bluffmakeri alltid. Det här kommer bli kul att få brev från KMF men det kommer stanna där bara man bestrider. Tvivlar på att enkelfinans fortsätter till tingsrätten men då jävlar ska dom få smaka på sin egna medicin. Trist är det och börjar tycka diverse myndigheter inte tar det seriöst. Att en person för ett halvår sen hade massutskick och sen gör han det igen och varken polis/datainspektion you name it orkar agera på direkten. (ursäkta rätt oläsliga meningar men är upprörd trots allt)

Jag håller med, det är ett sjukt samhälle när kriminella kan ta hjälp av myndigheter, för att driva in pengar som är ren stöld.

Frågan är om de ens går till KF för det innebär initialt en kostnad för dom som de nog inte vill betala eftersom de inte kan vinna

Enligt min bedömning kommer Enkelfinans inte ta det till Kronofogden. Inget alls kommer att hända.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp