Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

enkelfinans inkasso

Ja är ju rena vansinnet men brukar lösa sig tillslut sånt här. Var ju en jävla procedur senast också men då var det lite enklare för då hade man ett "riktigt" inkasso bolag att övertyga och förklara allt för.
Var det samma som låg bakom i förra härvan? Och om.det var det varför straffades de inte då?

Förra härvan var det DinFinans/Silwervik med STKInvest första året och sedan Svea Inkasso och Gothia

Lär ju knappast hjälpa att bestrida fakturan genom att skicka tillbaka den per brev. E-posten funkar ju ej. mobilnumret är avstängt. Det jag menar är om man skickar tillbaka fakturan till dom med brev och skriver att man bestrider den gör väl varken till eller ifrån de kommer ju skicka detta vidare till kronofogden hur eller hur samt hävda att det inte tagit emot något bestridande. Kan vi skicka något bestridande till data inspektionen? FI? polisen? Är så jävla förbannad nu kan inte tänka klart!

Silverwik är inblandat pga styrelsemedlemmen från skandinaviska finansgruppen. Dom var ju i silverwiks styrelse. Så visst fasen är dom inblandade.

Någon som varit med om att de gått vidare till KF? Känns inte troligt att de går dit då det innebär en kostnad för dom i detta fall. De kommer ju ej kunna vinna då bevis för att detta är bluff finns.

Jag upprättade min polisanmälan den 8 maj, alltså samma dag som fakturadatumet förföll. Var tvungen att polisanmäla eftersom mina försök att bestrida fakturan via mejl, telefonkontakt och hemsida inte lyckades.

Polisanmälan mottogs och avskrevs som väntat.

En mystisk "Henrik" från Enkelfinans smsade slutligen tillbaka och lovade att undersöka mitt ärende och återkomma inom 24 timmar. Givetvis har det varit knäpptyst och omöjligt att få kontakt med Henrik igen.

Detta är samma bluff som dinfinans genom Silverwik som i sin tur sålde samma påhittade fordringar till både Svea inkasso och Gothia inkasso.

Bestrid fakturan och spara alla försök du gjort att bestrida. Polisanmäl sedan.

Jag har nu bestridit via mail ett antal gånger och har även försökt ringa men numret går ej att nå.
Nästa steg om inget svar kommer under dagen är att polisanmäla detta.

Vad mer bör man göra? Kontakta finansinspektionen?

Jag var väldigt upprörd och orolig när samma sak pågick i början på året med Dinfinans och Silverwik.

Så jag vill minnas vad ppie skrev i Svea inkasso-tråden senast det begav sig, något liknande i stil med: "Tänk efter och andas. Allt har varit bluff hittills."

Jag tänkte efter och andades. Det slutade med att Svea inkasso avskrev hela beloppet från Silverwiks fordran på drygt 25000 kronor, likaså avskrev Gothia inkasso hela beloppet som ju var en dubblett från Silverwik - även det på drygt 25000 kronor.

Jag sparade alltså över 50000 kronor tack vare adekvat rådgivning från detta forum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp