Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

enkelfinans inkasso

Hej

Jag har lånat 5000kr av dem i 2014 okt, och fått info tidigare under 2015 att skulden gått vidare till Kronofogden via mailkorrespondens. Saken är den att jag inte har några skulder där längre, dem har nog aldrig skickat den dit.

Jag vet inte vad jag ska göra. Vill komma i kontakt med dem för att diskutera. Hur tusan går man tillväga? Jag minns ej om jag signade eller skickade in bild på mitt leg - något har jag väl gjort och godkänt för att erkänna skulden så blir väl svårt att slippa undan väl?

Följer tråden med spänning.
Men har du betalat de 5000 kr ?

Kollade min nu och jag har betalat min 2015 !!
Ska försöka nå dom imorgon detta är ju helt sanslöst, har dom ingen koll alls eller försöker dom få betalt flera gånger och hoppas på att ingen märker?

WTF hittade nu ett mail jag skickat till dom 2015-05-19 där jag skriver att jag betalat deras skuld. Även då fått inkassokrav från dom innan!!

Den här gången så vet vi i alla fall hur vi ska hantera det. Bestrid och polisanmäl från första början.

Detta är extremt allvarligt. Personerna bakom dessa företag, som bedriver denna kriminella versamhet måste ställas inför rätta. Det måste upphöra.

Det är ju uppenbart att de försöker att utnyttja utsatta personer. Har man sedan tagit beslutet att släppa sina lån till Kronofogden så upptäcks kanske inte dessa bedragare. Bedragarna slinker med. Det blir istället Kronofogdens uppgift att inkassera en påhittad skuld.

Bestrid och polisanmäl på en gång.

Den här gången så vet vi i alla fall hur vi ska hantera det. Bestrid och polisanmäl från första början.

Detta är extremt allvarligt. Personerna bakom dessa företag, som bedriver denna kriminella versamhet måste ställas inför rätta. Det måste upphöra.

Det är ju uppenbart att de försöker att utnyttja utsatta personer. Har man sedan tagit beslutet att släppa sina lån till Kronofogden så upptäcks kanske inte dessa bedragare. Bedragarna slinker med. Det blir istället Kronofogdens uppgift att inkassera en påhittad skuld.

Bestrid och polisanmäl på en gång.

Bra skrivet! Känns som att de gett upp med DinFinans nu och försöker med Enkelfinans istället. Om alla utsatta polisanmäler kanske polisen inser att det är mer än civilrättsligt.

Samma som "Anonym7": Jag har försökt bli kvitt skulden tidigare i år, och har även under förra året försökt få info om min skuld. Då mailväxlade vi, och fick info om att de sänt skulden till KF. Vid detta tillfälle så lät jag alla mina skulder gå dit, till KF. Nu är jag helt skuldfri på pappret, sen kom detta inkassokrav hem. Vad jag kan se så har skulden aldrig gått till KF, trots att det är precis det dem sagt i tidigare mailväxling. Det stämmer nog att jag inte har betalt dem, men jag har å andra sidan försökt maila senare med studsande mail, försökt ringa utan svar osv. Att stämpla fakturan som nu skickades med att "kontakta oss för att hitta en lösning" är ett skämt!

Håller verkligen mitt case för en bestridan / polisanmälan? Räntan har ju tickat över 4000kr sen jag tog lånet, helt orimligt! Jag kan inte finna att jag fått något form av en avtalskopia heller. Vad tycker ni jag ska göra? Vill såklart inte betala till dessa tomtar, å andra sidan så tog jag ju faktiskt ett lån. Jag vet inte :(

Samma som "Anonym7": Jag har försökt bli kvitt skulden tidigare i år, och har även under förra året försökt få info om min skuld. Då mailväxlade vi, och fick info om att de sänt skulden till KF. Vid detta tillfälle så lät jag alla mina skulder gå dit, till KF. Nu är jag helt skuldfri på pappret, sen kom detta inkassokrav hem. Vad jag kan se så har skulden aldrig gått till KF, trots att det är precis det dem sagt i tidigare mailväxling. Det stämmer nog att jag inte har betalt dem, men jag har å andra sidan försökt maila senare med studsande mail, försökt ringa utan svar osv. Att stämpla fakturan som nu skickades med att "kontakta oss för att hitta en lösning" är ett skämt!

Håller verkligen mitt case för en bestridan / polisanmälan? Räntan har ju tickat över 4000kr sen jag tog lånet, helt orimligt! Jag kan inte finna att jag fått något form av en avtalskopia heller. Vad tycker ni jag ska göra? Vill såklart inte betala till dessa tomtar, å andra sidan så tog jag ju faktiskt ett lån. Jag vet inte :(
Jag skulle skicka all info jag har till finansinspektionen. Så de kan göra en utredning mot dom. Du har ju mejlbevis att du försökt få kontakt till med dom angående din skuld, sen inte hört något met om den? Så prova den vägen oxå. Sen kan du anmäla till ARN. Detta tar bättre än en polisanmälan.

Har också fått krav från Enkelfinans. vet att jag har lånat där men inte betalat tillbaka. Har också mejlat men det bara studsar tillbaka. Fick också av Silverwik som gick till KF Bestred den och fick nu i dagarna att den inte svarats på i tid. Usch det är inte lätt a göra upp en avbetalning om dom inte svarar

Har också fått krav från Enkelfinans. vet att jag har lånat där men inte betalat tillbaka. Har också mejlat men det bara studsar tillbaka. Fick också av Silverwik som gick till KF Bestred den och fick nu i dagarna att den inte svarats på i tid. Usch det är inte lätt a göra upp en avbetalning om dom inte svarar

Vad jobbigt! Har du ett obetalt lån hos Silverwik? De har nämligen skickat fakturor till väldigt många på redan betalda lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp