Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En undran om löneutmätning

Hej, har gått från fast jobb till nytt timanställning jobb i annan kommun. Hade löneutmätning på mitt fasta jobb. Hur lång tid tar de innan de gör löneutmätning på de nya jobbet som timis? Har fått brev från kronan om att löneutmätning är avslutad pg avslutad anställning.
Vill inte undvika att bli av med skulderna men hade varit så skönt att ha undansparat pengar till de tuffa månaderna framför.

// ensamstående mamma

Beror lite på hur dom gjort, har dom gjort någorlunda rätt så kan du möjligen klara oktober.

Beror lite på hur dom gjort, har dom gjort någorlunda rätt så kan du möjligen klara oktober.
Fick brevet den 27sep. Har fått knappt någon lön i sep av de nya jobbet. I brevet stod de att löneutmätning upphör då avslutad tjänst.

Har haft en liknande situation , där jag bytte jobb. Tog ett år innan löneutmätningen påbörjades på nytt. (Först när dom kunde se hos skatteverket att jag fått nytt jobb)

Har haft en liknande situation , där jag bytte jobb. Tog ett år innan löneutmätningen påbörjades på nytt. (Först när dom kunde se hos skatteverket att jag fått nytt jobb)
Var de längesen? För har också bytt jobb helt till annan kommun dessutom

Var de längesen? För har också bytt jobb helt till annan kommun dessutom
Nu redovisar arbetsgivaren månadsvis till Skatteverket, något år lär det inte gå till dess ett nytt beslut är fattat.

Nu redovisar arbetsgivaren månadsvis till Skatteverket, något år lär det inte gå till dess ett nytt beslut är fattat.
De räcker med en månad eller 2 för mig iallafall för jag vill bli av med skulderna ändå men jag vill kunna lägga undan lite inför vinterns kostnader. Tror du dem hinner fatta beslut innan löning denna månaden? Kommer man få hem nya papper man ska skriva under inför ny löneutmätning?

De räcker med en månad eller 2 för mig iallafall för jag vill bli av med skulderna ändå men jag vill kunna lägga undan lite inför vinterns kostnader. Tror du dem hinner fatta beslut innan löning denna månaden? Kommer man få hem nya papper man ska skriva under inför ny löneutmätning?
Svårt att svara på, så jag avstår. Men det beror på flera faktorer, hur gamla uppgifter som finns sedan innan och arbetsbelastningen på handläggande kontor, till exempel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp