Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En som inte är intresserad av utmätning av hus

Det tar iallafall minst ett två år till innan dom utreder igen .dom har inte varit hemma här vi har skulder på de dubbla som du har tyvärr .Men vårat hus är väl värt plus minus noll dom tar ca 25 tusen i månaden me skatte återbäringen .Det går sakta men ska söka sanering nu skit är de men ska bli skuldfri någon gång .Tack för du dela me dig

En snabb koll av skicket på ett hus kan göras oanmält, man åker helt enkelt förbi och kollar utifrån bara. Ofta kommer man ganska långt med den infon

Det tar iallafall minst ett två år till innan dom utreder igen .dom har inte varit hemma här vi har skulder på de dubbla som du har tyvärr .Men vårat hus är väl värt plus minus noll dom tar ca 25 tusen i månaden me skatte återbäringen .Det går sakta men ska söka sanering nu skit är de men ska bli skuldfri någon gång .Tack för du dela me dig
Åh dessa skulder. Jag har löneutmätning på 8600 kr. Min man hade 11800 kr. Han blev precis klar med sin lönutmätning. Så skönt. Så nu kan vi ta dom pengarna och sätta på mina skulder så jag har räknat att kunna vara skuldfri om drygt 2 år. Har kämpat sen 2013.
Nu gäller det att få kfm att förstå att bäst är det om vi betalar snabbt och får behålla huset. För tar dom huset så kommer skulderna bli mer och vi utan bostad. Och katastrof för vår son som har autism och behöver trygghet.

Och katastrof för vår son som har autism och behöver trygghet.

Om värderingen skulle bli "positiv" ur KFM:s synvinkel, är inte funktionshindret då en väldigt stor faktor att ta hänsyn till? Alltså att inte utmäta.

Jag kan iofs tänka mig att KFM ändå vill försälja fastigheten om det finns ett betydande övervärde samt att ni får en respit om många månader för anpassning till ert barn. Allt annat vore omänskligt i det här fallet!

Jag skulle omedelbart vända mig till ansvarig behandlare inom sjukvården för att få ett skriftligt utlåtande om betydelsen av att bo kvar och den förväntade effekten/försämringen av den funktionshindrade. Det kan åtminstone vägleda KFM om tveksamheter uppstår, tror jag!

Senast ändrad:
Om värderingen skulle bli "positiv" ur KFM:s synvinkel, är inte funktionshindret då en väldigt stor faktor att ta hänsyn till? Alltså att inte utmäta.

Jag skulle säga att det snarare är en ganska begränsad påverkan, och inte en väldigt stor.

Jag tycker också att om handläggaren har lite hjärta så borde han ta i alla fall att överväga saken med tanke på vår sons autism.
Och eftersom kfm får ju pengar varje månad, alltid full införsel och att dom ser ju nu att vi betalar extra nu när min mans införsel är klar.
Men man vet ju aldrig. Men om dom vill utmäta så kommer jag direkt att skaffa ett intyg från vår sons läkare. Har redan pratat med dom och det var inga problem med tanke på hans diagnos.

Det spelar tyvärr ingen roll hur många gånger samma sak tas upp, jag har svarat hur jag tror det kommer bedömas.

Jag läste en lagtext att synnerliga skäl och dit räknas handikapp och autism är en funktionsnedsättning.
Det stod att kfm skall ta hänsyn och ha detta i bedömningen.
Då måste dom väl ha det? Det gäller väl alla i kfm?
Nu tänker jag inte bara på mig själv utan alla andra som drabbas.
Kfm kan väl inte vara så fyrkantiga att dom stirrar sig blinda på att bara få fram pengar till vilket pris som helst? Jag förstår om man inte får pengar alls men om dom får pengar varje månad så borde det vara tillräckligt och att när man ser att skulden är betald på ca 2 år. Istället då ödelägga en hel familj genom att få en klumpsumma kanske 100000 kr. Då har jag en skuld kvar på över 300000 kr och en skatt som kpmmer att komma. Då kanske jag fått sagt upp mig fått byta ort och då blir jag en evighetsgeldenär.

Jag vet inte vad jag ska svara.. läs ovan?

Visst kan jag svara och skicka med lite "klart inte fastigheten utmäts", styrkekramar och handhjärtan, men jag svarar hellre lite torrt på vad jag faktiskt tror..

Det är bra att du är ärlig. Det uppskattar jag.
Det jag skriver är bara mina funderingar. Själv är jag att jag försöker lösa till det bästa för alla människor.
Och därför undrar jag bara varför kfm är så fyrkantiga i sitt tänkande. Att man inte tittar från fall till fall.
Istället för att se att det kommer in pengar. Istället bara att kfm tänker vi värderar huset och hoppas vi får in en summa. Skitsamma hur det går med familjen. Den uppfattningen har jag fått. Sen hoppas jag att det finns människor som kan tänka lite utanför ramarna och tänka vad som blir bäst för båda parter.
Tex dom 3 inkassobolag som jag pratat med. Dom håller med om att bättre få pengar varje månad och familjen har ett hem än att få en klumpsumma, kasta ut familjen och sen förmodligen inte få in några pengar nå mer.
Vi har haft införsel sen 2013 och aldrig har kfm varit intresserad av huset. Men nu när min man betalat av 250000 kr och är klar och vi börjat betala min skuld. Då ska man börja intressera sig av huset.
Jag försöker bara förstå. Det är inget emot dig Lasseman. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp