Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En skuld att betala har nu passerat...vad händer nu?

Hej!
Nu har förfallodatum passerat för den skuld jag har att betala hos KFM (42K). Betydligt mer skulder ska fastslås att jag ska betala, totalt handlar det om över en miljon. Vad händer nu? Kan jag förvänta mig att KFM kommer och plingar på dörren och vill kika i bostaden? Inte för att jag har något att dölja och heller inget av värde. Kan jag förvänta mig att de mäter ut min skrotbil som knappt rullar? Eller kan jag förvänta mig att de kommer efterfråga inkomstuppgifter och börjar mäta ut min lön inom kort? Inväntar KFM att mer skulder fastslås till betalning innan utmätningsproceduren börjar?

Hoppas någon sitter på några av svaren...

KFM jobbar i tur och ordning, tillgångsutredning påbörjas när det är din tur. I samband med detta får du redogöra för inkomster och utgifter.
När i tid detta sker har att göra med belastningen på handläggande selektion.

Det är inte sannolikt att någon kommer för att eftersöka egendomar, ej heller att din bil utmäts.

Som sagt, utredningen börjas när det är din tur, KFM kan inte veta hur många skulder som kommer att trilla in.
Är utredningen avslutad när en ny skuld kommer in för verkställighet får sökande per automatik en utredningsrapport.
Har du då pågående löneutmätning läggs den till övriga skulder som drivs in på detta sätt.

Hej!
Nu har förfallodatum passerat för den skuld jag har att betala hos KFM (42K). Betydligt mer skulder ska fastslås att jag ska betala, totalt handlar det om över en miljon. Vad händer nu? Kan jag förvänta mig att KFM kommer och plingar på dörren och vill kika i bostaden? Inte för att jag har något att dölja och heller inget av värde. Kan jag förvänta mig att de mäter ut min skrotbil som knappt rullar? Eller kan jag förvänta mig att de kommer efterfråga inkomstuppgifter och börjar mäta ut min lön inom kort? Inväntar KFM att mer skulder fastslås till betalning innan utmätningsproceduren börjar?

Hoppas någon sitter på några av svaren...
Då ligger vi ganska lika till. Jag har en skuld att betala som ska vara inne 23/12. Berätta gärna hur det går.

@Insatt @Lasseman

Hur många unika ärenden har ni sett på en skuldsatt som mest?

Har ni sett någon med över 100 unika ärenden? 1000?

@Insatt @Lasseman

Hur många unika ärenden har ni sett på en skuldsatt som mest?

Har ni sett någon med över 100 unika ärenden? 1000?

Bortser man från bilmålvakter så har jag sett några med typ 800-900 ärenden för verkställighet, samtidigt.

Jösses vilken administration bakom den mängden.

Statliga skulder handläggs i princip helt digitalt, ingen handpåläggning.
Det behöver göras något knapptryck om väldigt många ärenden kommer in samtidigt, man måste välja om man vill skriva ut det och stoppa i ett kuvert själv, eller om man vill att systemet ska skicka allt ett och ett.
Men kommer det en om dagen så slipper man det problemet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp