Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En känsla...

Jag känner större och större frustration över min situation för varje dag som går. Jag kommer på mig själv med att vara pessimistisk och den enda energin jag gör mig av med är "negativ".

Är det verkligen så att vi idag har ett system, som inte skyddar människor från att drabbas hårt ekonomiskt och som fullständigt får människor att acceptera den sketna situation dom hamnat i? Ett par felsteg och "Du får skylla dig själv!".

Vi ställer inga krav på dom som lockar desperata människor, i en tuff tid, att ta dumma beslut.

Jag blir otroligt besviken och jag har faktiskt tappat hoppet. Även om jag blir av med den här "skiten" kommer jag aldrig att bli hel igen.

Senaste åren har fått mig att tvivla på allt som har med människans natur att göra. Hur kan man t ex utnyttja andra människor för egen vinning. "Tillhör jag samma sort?" är bara ett av frågorna jag ställer mig själv varje dag.

En sak till. Det har kommit en positiv sak ur denna röra, och det är att jag inte längre är rädd för döden.

Hoppas ni som kämpar mot denna ondska orkar ta er igenom det här utan att anklaga er själva alltför hårt. Lycka till!

Vill bara skriva att jag känner igen mig så väl i dina tankar. Vi måste våga tro på att det kan vända och bli bättre men vissa dagar är det svårare än andra. Styrkekram till dig!

Känner som du, har gjort iordning en lista på alla lån som jag har betalat tillbaka.När allt känns för jävligt så tittar jag på den listan och ser ju att det faktiskt har hänt en massa trots allt. Jag har fast allt känns för jävligt just nu bestämt mig för att jag ska klara detta på ett eller annat sätt. Jag ger aldrig upp!! Försöker att sätta alla ångestkänslor åt sidan o bara jobba på.

Håller med. Hemskt med denna skyll dig själv attityden. Även om jag har mig att skylla för situationen så skadar det inte att få stöd ur en jobbig ekonomisk kris som förvärras av det traditionella bankväsendet och ett UC som näst intill ska vara kliniskt rent för lån.

Det som känns ledsamt är att detta kan drabba vem som helst, man kan inte ha ett så dömande system. Jag har ett väldigt bra jobb, relativt samhällsviktigt och i övrigt bra med sociala relationer. Ekonomin kan ändå få en att vilja ta sitt liv då och då.

Det som känns ledsamt är att detta kan drabba vem som helst, man kan inte ha ett så dömande system. Jag har ett väldigt bra jobb, relativt samhällsviktigt och i övrigt bra med sociala relationer. Ekonomin kan ändå få en att vilja ta sitt liv då och då.

Grejen är väl att det är exakt det som gör det så jobbigt. Man jobbar och jobbar. Får en skaplig lön. MEN den lönen slukas av räntor och avgifter. Ens lån minskar aldrig. Systemet har låst ute oss från ett samlingslån.

Resultatet av det blir trasiga individer. Som vi.

Fram till årsskiftet har jag min hittills största prövning. Må det det bära eller brista men kämpa ska jag. Wish me luck!

Fram till årsskiftet har jag min hittills största prövning. Må det det bära eller brista men kämpa ska jag. Wish me luck!
Önskar dig all lycka till! Nu jäklar kör vi! Vi klarar det här och kommer ur det, starkare än någonsin. Om man var ödmjuk emot andra människor innan det här eländet lär man ju vara 1000 gånger ödmjukare efter detta. Jag har nog lite längre tid än dig att komma på banan igen men klarar jag att reda ut det ett år ungefär kommer livet att bli bra igen. Men vi måste orka kämpa!

Tack snälla! Jag har också långt kvar. Ett år för hyfsat stabil tillvaro, 2-3 år till en mycket bra tillvaro. Just nu har allt skit man legat efter hopat sig bara. Får lära mig att trolla typ. Mer ödmjukhet åt folket!

Senast ändrad:
Tack snälla! Jag har också långt kvar. Ett år för hyfsat stabil tillvaro, 2-3 år till en mycket bra tillvaro. Just har allt skit man legat efter hopat sig bara. Får lära mig att trolla typ. Mer ödmjukhet åt folket!
Håller med! Mer ödmjukhet mot lånföretagen och inkassobolagen också ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp