Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Jag har idag ett skuldsaldo hos Kronofogden på drygt 850.000.- som jag nu lagt in allting i Excel så jag enkelt kan ha en överblick över det... :p

Det finns 22st fodringar där (säger man så?)

Varav en del förekommer både 2,3 och 4ggr. bland annat Sileo, Gothia, Sergel ...

Till Inkassobolag har jag ca 560,000.- till dags datum, övrigt som ligger där är Marginalen samt Collector som jag har haft lite större lån hos (bil bla.) Men övrigt är "bara" småsummor som skenat iväg en bra bit kan man säga...

Tillkommit det senaste har Tryggkredit Stockholm Ab gjort, lite osäker på vad det ens är för något men...?

Går in i vecka 18 nu från att skuldsaneringsansökan skickades in, så än är det tid kvar, frågade min Budget/Skuldrådgivare i kommunen vad jag skulle göra härnäst, bara vänta var svaret jag fick.. Så det tänker jag göra nu, snart tar jag helg, och då ska jag njuta med barnen och sambon, kanske skulle ta oss till Universeum också, om alla bara kunde hålla sig friska :)

Hur mycket växer din skuld med per månad, har du någon koll på detta?

Hur mycket växer din skuld med per månad, har du någon koll på detta?
Det var det jag tänkte jag ev. skulle kunna få en överblick över, men jag har betalat in ca 40.000.- denna månaden så har inte så bra koll egentligen som jag kanske hade velat.

Dock sa min Budget/Skuldrådgivare när vi pratade om det här sist att om man ser till min löneutmätning och enbart till räntorna så går jag ca. 4000.- back bara där, men då är det på det totala beloppet som är ca. 1 miljon (det är ett lån som fortfarande inte gått till KF.) Sen har vi ju det här med att varje ärende kostar 600.-/om året, och det är 22st just nu, så det är ju en tusenlapp till i månaden back om man slår ut det över året...

Update...

KF har nu gjort en tillgångsutredning, vad mer exakt innebär det mer än att de tittat igenom mina kontot? De kommer inte att komma hem och kika nudå? ”Galdenärskontakt andes inte kunna tillföra utredningen något ytterligare?”

En fråga, bänär de gått igenom mina konton så har de lämnat aktiekontot 0.- och aldrig använt samt sparkontot ca. 6000.- med kommentaren ”utmätningsfri egendom” vad innebär detta?

Update...

KF har nu gjort en tillgångsutredning, vad mer exakt innebär det mer än att de tittat igenom mina kontot? De kommer inte att komma hem och kika nudå? ”Galdenärskontakt andes inte kunna tillföra utredningen något ytterligare?”

En fråga, bänär de gått igenom mina konton så har de lämnat aktiekontot 0.- och aldrig använt samt sparkontot ca. 6000.- med kommentaren ”utmätningsfri egendom” vad innebär detta?
"Gäldenärskontakt anses inte kunna tillföra utredningen något ytterligare". Betyder att du slipper hembesök. :)

Fortfarande kvarstår frågan "utmätningsfri egendom" vad är det för något?

Jag går som många andra i väntans tider... Har min ansökan inskickad 29/10 2018 och det börjar ju närma sig det datumet ser jag lite här på forumet... Under tiden så ser mornarna ut som "vanligt", Loggar in på datorn, först in här och tittar, sedan kikar jag på Skatteverket, jag vet att det fortfarande kommer att stå "Gift" men jag går ändå in och kollar om det skulle vara borttaget men får vänta till 19/3, då ska det förhoppningsvis stå "Skild" eller va det står :) Sedan in på POIT, vet inte varför, men går igenom den listan också, sen loggar jag in och kollar skuldsaldo på Kronofogden... Efter den ritualen så öppnar jag vårt affärsystem och börjar jobba :) :)

Fortfarande kvarstår frågan "utmätningsfri egendom" vad är det för något?

Jag går som många andra i väntans tider... Har min ansökan inskickad 29/10 2018 och det börjar ju närma sig det datumet ser jag lite här på forumet... Under tiden så ser mornarna ut som "vanligt", Loggar in på datorn, först in här och tittar, sedan kikar jag på Skatteverket, jag vet att det fortfarande kommer att stå "Gift" men jag går ändå in och kollar om det skulle vara borttaget men får vänta till 19/3, då ska det förhoppningsvis stå "Skild" eller va det står :) Sedan in på POIT, vet inte varför, men går igenom den listan också, sen loggar jag in och kollar skuldsaldo på Kronofogden... Efter den ritualen så öppnar jag vårt affärsystem och börjar jobba :) :)
@Lasseman kan nog svara på utmätningsfri egendom

Varför kommer inte KFM hem till alla? Samtliga skuldsatta bör ju ha NÅGOT av värde hemma, åtminstone för 10-15.000?

Varför kommer inte KFM hem till alla? Samtliga skuldsatta bör ju ha NÅGOT av värde hemma, åtminstone för 10-15.000?

Vad ska dom bära ut? Din soffa, Din TV eller Dina hushålls attiraljer?
Mig veterligen är dessa saker skyddade från utmätning då det skall anses ingå i ett ”normalt hem för ett normalt leverne” så länge man inte bor i ett hem fyllt av lyx...vill säga :)
Vi vet väll alla hur mycket en ”sunkig” soffa från IKEA sjunker i pris bara man lämnar varuhuset med den?
Man ska vara glad om man får en hundring för den på Blocket efter man har nyttjat den några år...

Sen har nog inte KF de resurser som krävs för att göra regelbundna hembesök heller... Det tar extremt mycket tid i anspråk... Tid som många ggr inte finns för att all administration då blir lidande...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp