Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En fråga om löneutmätning

Jag har haft min första månad med löneutmätning i april. 25 tkr drogs på lönen 25/4 och min arbetsgivare betalade in summan till KFM samma dag. Hur lång tid tar det innan man ser att skulden minskar? Nu har det nästan gått en månad och inget har hänt, vare sej på UC eller något annat kreditupplysningsföretag, ligger KFM så långt efter med sina registreringar av inbetalningar? Det går ju väldigt snabbt när det är åt andra hållet...

Jag vet inte om det fungerar på det där sättet. När en skuld ligger för utmätning är det nog så att hela skulden måste bort, för att skulden ska försvinna från UC.

Jag vet inte om det fungerar på det där sättet. När en skuld ligger för utmätning är det nog så att hela skulden måste bort, för att skulden ska försvinna från UC.
Kan jag inte tänka mej, varje vecka så uppdateras skulden ju med räntan, då måste rimligen skulden räknas av också med det man betalt in, eftersom det ska vara ett aktuellt skuldsaldo.

Jag har haft löneutmätning. Då brukade jag kontakta Kronofogden per mejl. Det kunde ta uppemot 20 dagar för dom att registrera utmätningen.

Det tar ganska ofta 2-3 veckor alla gånger innan det registreras, sedan uppdaterar UC utöver det bara skuldsaldo en gång i veckan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp