Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En eller flera kreditupplysningar?

Hej

Jag har nyss ansökt hos Lendo.
De tar ju endast EN kreditupplysning.

Om jag inte får nåt bra erbjudande av bankeena som de samarbetar med så funderar jag på att även ansöka om lån hos Freedom Finance.

Har försökt få ur dem om de också bara tar EN kreditupplysning eller om dom tar en för varje bank som tar del av ansökan.

Förut har de tagit flera upplysningar men är det verkligen så nu med?

För i så fall.kan man riskera ca 15 UC-förfrågningar om man ansöker om lån hos Freedom Finance!!??

Undrar även om någon vet om Bluestep, Spring Finance och Konsumentkredit tar del av ansökan om man ansöker om lån hos Lendo.

Även kanske hos Freedom Finance?

Olof 80

Freedom Finance Tar 3 st uc förfrågningar,har pratat med en där som va trevlig o hjälpsam,han sa att dom har 18 banker dom sammarbetar med o att det blir sammanlagt 3 UC.

Alltid 3 UC förfrågningar?
Även om alla 18 ger mig erbjudande eller om bara en ger mig erbjudande?

Freedom tar en UC för varje bank de skickar din ansökan till.

De skickar inte heller din ansökan till samtliga banker samtidigt (som de flesta andra låneförmedlare gör, vilket innebär att ni får en helt oberoende förmedlare), utan dem skickar till en bank i taget och får de beviljat där så skickar de hem handlingar från den banken. Utan att se om de andra kan ge bättre villkor, alltså...

jag undrade jag också vad som menades med 3 uc vid en ansökan,men det innebär ju att har man riktig otur så kan man få upp till 14 uc,hmm inget bra sätt tycker jag.då är ju lendos sätt bättre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp