Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

En bättre plan för mina lån och krediter

Hej
Behöver ngn som kan komma med en bättre plan för mina lån och krediter. Kan säga att mina skulder har inget med spelberoende att göra. Inga inkasso eller anmärkningar. Det är helt enkelt impulsiva köp av 2 helt nya bilar under ett år,renovering av hus och inredning. Men skulder som skulder de har samma villkor och måste betalas. Jag behöver en bättre plan om den finns?

Ica Bank 316 583kr ,3960/mån/5,90%
Nordax 322 512kr,3986/mån/7,17%
Collector 233 300kr,2900/mån/8,75%
Volvo Finns 158 950kr,3350/mån/6,90%
TF Bank 48 370kr,1100/mån/26,90%
CSN 125 890kr, 998/mån / 0

Jag får ut 20 000kr efter skatt och har inte mycket kvar bara till benzin till och från jobbet.
Min man betalar hus lån och hushålls kostnader.
Finns det något jag kan förbättra?

Sälj bilarna och köp billigare bilar.

Problem fixed.
Collector lån och Volvo lån är i en bil. En ny Volvo xc 40. Hade en Nissan Juke i Collector lån den bilen lämnade in när jag köpte Volvo.
Jag har köpt nu min dröm bil ,eftersom jag tog körkort sent i livet. 42 år

Collector lån och Volvo lån är i en bil. En ny Volvo xc 40. Hade en Nissan Juke i Collector lån den bilen lämnade in när jag köpte Volvo.
Jag har köpt nu min dröm bil ,eftersom jag tog körkort sent i livet. 42 år
Köpa din drömbil kan du göra när du har råd.
Sälj bilen och betala av lån, att få ordning på ekonomin är prio 1.

Du har inte råd med bilen..

Hej
Behöver ngn som kan komma med en bättre plan för mina lån och krediter. Kan säga att mina skulder har inget med spelberoende att göra. Inga inkasso eller anmärkningar. Det är helt enkelt impulsiva köp av 2 helt nya bilar under ett år,renovering av hus och inredning. Men skulder som skulder de har samma villkor och måste betalas. Jag behöver en bättre plan om den finns?

Ica Bank 316 583kr ,3960/mån/5,90%
Nordax 322 512kr,3986/mån/7,17%
Collector 233 300kr,2900/mån/8,75%
Volvo Finns 158 950kr,3350/mån/6,90%
TF Bank 48 370kr,1100/mån/26,90%
CSN 125 890kr, 998/mån / 0

Jag får ut 20 000kr efter skatt och har inte mycket kvar bara till benzin till och från jobbet.
Min man betalar hus lån och hushålls kostnader.
Finns det något jag kan förbättra?
Utöka lånet på fastigheten och lös de dyraste lånen.

Hur går det med lyxfällan, jag menar med din drömbil. Yesus folk måste bara. Så sjukt samhälle.

Det är ju din ekonomi det handlar om, så om du är nöjd med att betala på så stora lån och inte ha ngt kvar så är det upp till dig. Alternativet är att sälja bilen och betala av dina lån och köpa en billigare bil. Personligen skulle jag inte må bra av att köra en dyr bil men inte ha pengar kvar. Men som sagt det är din ekonomi.
Men jag skulle tipsa dig att ta en titt på Dave Ramseys Insta, han har skrivit flera ggr just om att belåna sig upp över öronen för att kunna köra en dyr bil. Du kanske kanske kan omvärdera din situation med hjälp av hans kloka insikter.

Vill du behålla bilen ändå så är mitt tips att du börjar med snöbollsmetoden och ser till att först bli av med TF bank, sen Volvo Finance och s v (utom CSN lånet)

Senast ändrad:
Hej..

Mitt råd är nog också att sälja bilen,lycka till .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp