Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elräkning, hur hög blev er räkning?

Bumpar tråden för en fråga om elprisavtal. Det är ju tuffa tider nu och det mesta är väldigt dyrt och det dyraste för min del är elen. Nu ska jag binda om mitt elavtal, har Vattenfall och jag får ont i magen.

Fast elpris 1 år kostar 343,38 öre/kWh och på 3 år är det 249,13. Är det någon här som vet vad rörligt avtal innebär? Vet att det är toppar och dalar under dygnet men hur tar man reda på exakt vad det kostar och när? Mycket tacksam för svar. Det blir mörkt härinne, det är då ett som är säkert.

Binda till nästan 3.50 per kwh skulle aldrig falla mig in att göra.

Binda 249 på 3 år kan potentialt vara smart dock om man sitter med rörligt.
Priserna kommer ligga mellan 5-12:- KWh i vinter. Ta oss ur energi-krisen kommer inte hända inom en hel del år.
Tack för svar! Ja, jag tror som du, att det bara kommer att bli värre och som en annan skribent skriver så tar flera elbolag bort möjligheten att binda avtalet. Jag ska jag göra vad jag kan för att minska förbrukningen.
Har en granne som hyr en del av min bostad, en mycket bra granne ska jag tillägga, och jag har varit väldigt snäll med att inte höja hyran, men nu har jag inget val.

Jag ligger fan alltid runt 700-800 kr i el på en ganska stor lägenhet. Tycker inte det är sååå farligt.
Jag har liksom allting tänt dygnet runt, eltandborstar som laddas mobiler datorer lampor som lyser diskmaskin varje natt.
Känns inte så katastrofalt dyrt som allting annat.

Tycker det är värre med maten, nu för tiden får man knappt någonting med sig hem ifrån ICA för 500:-....
Har börjat handla på alla affärer förutom just ICA nu för tiden.

Ligger runt 700 kr varje månad på en lägenhet som är 95 kvm , så tycker inte det är speciellt farligt !

Mitt hus är 270 kvadratmeter stort och mina kwh går upp från 70 öre till 2,50. Så för mig är det speciellt farligt.

Jag ligger fan alltid runt 700-800 kr i el på en ganska stor lägenhet. Tycker inte det är sååå farligt.
Jag har liksom allting tänt dygnet runt, eltandborstar som laddas mobiler datorer lampor som lyser diskmaskin varje natt.
Känns inte så katastrofalt dyrt som allting annat.

Tycker det är värre med maten, nu för tiden får man knappt någonting med sig hem ifrån ICA för 500:-....
Har börjat handla på alla affärer förutom just ICA nu för tiden.
Samma här, vi har även tvättmaskin o tork, som vi kör nästintill varje dag :D

545 denna månad, som högst 745 i februari. Tvåa på 50 m².
Ska tilläggas att jag jobbar hemifrån och därför konsumerar el dygnet runt.
Inga Zelenskypriser här direkt.

545 denna månad, som högst 745 i februari. Tvåa på 50 m².
Ska tilläggas att jag jobbar hemifrån och därför konsumerar el dygnet runt.
Inga Zelenskypriser här direkt.
Jobbar också hemifrån, och typ samma priser.
Men jag lyckades också binda fastpris billigt innan allt gick upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp