Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Elräkning, hur hög blev er räkning?

Knappt 4800:- vilket är mer än dubbelt så dyrt mot den dyraste jag haft tidigare år. Förbrukningen är densamma i stort sett.

I november förbrukade vi 3200kWH och räkningen blev 7300kr. Vi har rörligt elpris hos Vattenfall. I december var det kallare än förra året så förbrukningen gick upp och likaså elpriset. Förbrukade dryga 5000kWh och elpriset var det dubbla mot november. Så vi lär väl hamna på typ 18000kr…och som grädde på moset så kostar dieseln drygt 20kr litern nu. Kul nästan jämnt att bo på landsbygden.

Ca 1500:-, 4 personer på 100kvm hus.

I november förbrukade vi 3200kWH och räkningen blev 7300kr. Vi har rörligt elpris hos Vattenfall. I december var det kallare än förra året så förbrukningen gick upp och likaså elpriset. Förbrukade dryga 5000kWh och elpriset var det dubbla mot november. Så vi lär väl hamna på typ 18000kr…och som grädde på moset så kostar dieseln drygt 20kr litern nu. Kul nästan jämnt att bo på landsbygden.
hur ska en vanlig familj kunna klara så höga elräkningar om man inte är höginkomsttagare?
en granne har nyligen separerat, undersköterska på deltid (deklarerade 120k förra eller förrförra året) 5 barn och vad jag vet så har dom direktverkande el då dom antagligen inte har haft råd att köpa en värmepump

hur ska en vanlig familj kunna klara så höga elräkningar om man inte är höginkomsttagare?
en granne har nyligen separerat, undersköterska på deltid (deklarerade 120k förra eller förrförra året) 5 barn och vad jag vet så har dom direktverkande el då dom antagligen inte har haft råd att köpa en värmepump
Vi har också direktverkande el och bor i ett gammalt hus. Vi kommer att behöva låna pengar för att klara av elräkningen. Och vintern är inte slut ännu.

375:- totalt ink nätavgift och alla andra avgifter.

Fortsätt att rösta rött, men endast om du bor i lght där elen ingår, och har gångavstånd till jobbet.
Dags backa Leif Östling och hans fråga: "vad fan får jag för pengarna?"

Fortsätt att rösta rött, men endast om du bor i lght där elen ingår, och har gångavstånd till jobbet.
Dags backa Leif Östling och hans fråga: "vad fan får jag för pengarna?"
Upp med hakan! - du får ju Märta Stenevi och Per Bolund på köpet!! :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp