Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ellos lån med 21 uc?

Någon som fått Ellos lån beviljat med många uc? Har underskott av kapital på 60 000 kr...och 21 uc frågor.

Nej. Jag hade färre UC än dig och mindre underskott.
Blir avslag på en gång som på alla ställen!

Underskottet måste ställas i relation till vad du tjänar. Tjänar du 500000 är 60 ingenting.

Jag har en årsinkomst på 380 000 kr och som jag skrev, 21 uc och underskott av kapital på 60 000 kr ca.

21 UC är massivt men det kan gå. Har tillgång till minuc.se? Kolla din scoring.

Underskottet måste ställas i relation till vad du tjänar. Tjänar du 500000 är 60 ingenting.

Detta har jag också funderat på.

Man får ju tex underskott av kapital när man betalar ränta på huslånet. Jag har under ett par legat runt 30-45000 kr i UK. Efter senaste årets snabblånesnurr ligger det på 80 000 kr.

Min inkomst är ca 400 000 kr med ett underskott på 80 000 kr.

Är detta ett sett till inkomst, huslån ett högt underskott av kapital? Totalbelåning av huset är ca 1.8 miljoner kr med sedvanligt ränta.

Senast ändrad:
Om du tänker ett huslån på 2 miljoner och en ränta på 4 % så ger det ett underskott på 80 000 kr. Låter inte orimligt och borde inte se som högt i ditt fall.

Se det som att du betalar 80000/12 i ränta varje månad. Inte helt korrekt men det ger en bild av vad du har för riktig inkomst.

Jag har minuc, men jag kan inte se min scoring, jag har tjänsten "Min upplysning", men ser inte scoringen, det verkar som att det är en extra tjänst som man också måste betala för, eller har jag fel? Jag håller noga koll på när mina uc frågor minskar, nämligen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp