Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Elförbrukning december

Ja men sen samtidigt så får man återbärgning för elkostnaderna både kunder och företagare. Vad får man för maten? Nada.
Det är inte bestämt något ännu och under tiden ska man betala, främst oroar jag mig för företag, det blir många konkurser p g a elen. Elkostnaderna kan man inte påverka så mycket, mer än försöka använda så lite som möjligt, eventuellt installera solceller o dylikt om det är möjligt. Matkostnaderna kan man påverka mer - det gäller att lägga om vad man köper in och vilken mat man lagar - många är koncentrerade på att hitta samma mat fast billigare som man alltid köpt, det sparar man inte så mycket på som om man tänker till ordentligt.
Värst är det för alla dem som inte tjänar så bra, de kan inte dra in mer på maten och om en elräkning blir 300 kr dyrare än tidigare så kan de inte betala. Jag har varit volontär på Stadsmissionen under helgerna, alltså helt hemskt, numera är det barnfamiljer som behöver mest hjälp.

Jag säger inte att du har fel.
Men "energikrisen" sträcker sig utanför landets gränser och har större påverkan på nationalekonomin enligt min ringa mening.
Instämmer helt, marknadskrafterna har fått råda lite för mycket i detta fall.

Minskat förbrukningen med 41% december mot förra året, men fan eldat :) en kostnad i sig men billigt jämfört med 1kwh

160 kWh under december i min lilla 3 rok. 407 :-

SE3 270kvadrat, villa. 2800 kwh. Dyrt som f-n. Bundet på 2,50. Så med nätavgiften är det 1 spänn till. Värmepump, kan jag tillägga. Det jag behöver handla i januari är bensin för att ta mig till jobbet, blir inget mer än så.

1378 kr för 45m2 i dec för min del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp