Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Elförbrukning december

Villa 139kvm, förbrukat 1500kvh i dec. Luftvärmepump och el-element (två igång dygnet runt). Räkningen lär hamna på runt 6000kr
Kör du din luftvärmepump på högsta fläkt hela tiden? Eller kör du auto på fläkten? Läser så olika

820kw i villa ca 130kvm med luftvärmepump, insatskamin och vedspis. Landar på ca 3800kr för dec. Då har man ändå snålat och ved är inte gratis i dessa tider.

Politikerna hade säkert rätt med "krigsvinter", frågan är bara vad vi med utmätning ska kalla det? Katastrof?

900kW, villa/stuga på 110kvm.
Blir ca 1600:- enl. min beräkning.
Luftvärmepump, kamin samt några enstaka element som stöttar vid rejäl kyla.

Inte läst alla inläggen men 1600 kronor i elkostnad för en månad säger en skribent medan den andra säger 3800.

Detta är alltså DEN DYRASTE elräkningen i svensk historia.

Jag tycker seriöst inte det är så jävla blodigt. Kanske ska läsa resten utav inläggen med men om detta är årets dyraste räkning och den är på 5.000 kr eller lägre så tycker jag inte det är en sådan katastrof, vi är inne i januari nu så våren står bakom hörnet!

som det ser ut för mig så hamnar jag nog på 9-10 000 för december har dock inga problem att klara av det, men hade ovanligt hög förbrukning också. Det ska ner nu i januari

Inte läst alla inläggen men 1600 kronor i elkostnad för en månad säger en skribent medan den andra säger 3800.

Jag tycker seriöst inte det är så jävla blodigt. Kanske ska läsa resten utav inläggen med men om detta är årets dyraste räkning och den är på 5.000 kr eller lägre så tycker jag inte det är en sådan katastrof, vi är inne i januari nu så våren står bakom hörnet!
Vad som gör det dyrt för tex mig är att tidigare år har jag haft en högre elförbrukning dessa vintermånader än nu. Jag har gått från ca 3000 kWh/oktober-mars till nu 400 kWh oktober, 600 kWh november och 1000 kWh december, men ändå har räkningarna tripplats trots en förbrukning på 1/3.
Tex december 2020 hade jag 2800 kWh, betalade 2600kr, hade jag haft 2800 kWh nu i december hade jag fått betala 11478kr BARA för elförbrukningen. :)

Gissar att Du syftar på mig när det gäller 1600:-, för att få det priset så har jag (som tur är) bundet elavtal som löper ut 2024. Sedan har jag en rad med tekniska åtgärder som minimerar mitt inköp av ström, men därmed inte minskar min användning av ström speciellt mkt.

Hur klarar sig dom som har löneutmätning och redan lever extremt tight när elen blir väldigt mycket dyrare? Nån 1000-lapp mer i el när man bara har 5700:- som ska täcka allt kan ju bli omöjligt.
Själv har jag inte fått min elräkning än, men bor i lägenhet där värme ingår så förhoppningsvis blir det inte alltför dyrt.

Elavtal och elområde styr kostnaden. Samt förbrukning. Få av oss har fått räkningen än. Jag har timpris. Även om min förbrukning är låg tror jag att den totala kostnaden hamnar runt 6000kr. ALDRIG betalat så mycket för en månad. Inte ens när jag körde elpatron till pannan. Och våren brukar dröja till april. Dvs vi har 3 kalla månader kvar. Bor man i lägenhet känner man kanske inte riktigt av det på samma sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp