Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Elförbrukning december

Oroliga tider i ekonomin. Har inget med lån att göra men jag är intresserad av att höra hur mycket elförbrukning folk hade i december? Blir en jobbig faktura men det är väl bara att bita ihop.
jag bor i en villa med ved kamin, luft luft värmepump och direkt verkande el. Hamnade på 3000 kW i december.
rörligt el avtal.
El område 2

Oj, högt. Jag har villa 165kvm har pelletspanna och luftvärmepump. Brännaren lade av när det var kallast så pumparna kördes i 5 dagar, 750kw i december och totalt 8500kw för året. Område 4.

Villa på 90+90m2 luftvattenvärmepump (fick jobba hårt ett par veckor när det var riktigt kallt) i område 3, 1400 Kwh och rörligt avtal.

Får min faktura i Mars.
Bor i lägenhet. 1200 för 3 månader(exkl. nätavgift).

Kanske blir 1500 i Mars?

Skönt man bor i lgh när man brottas med skulder.

Får min faktura i Mars.
Bor i lägenhet. 1200 för 3 månader(exkl. nätavgift).

Kanske blir 1500 i Mars?

Skönt man bor i lgh när man brottas med skulder.

Haha samma kostnad som min fru och mig, vi bor också i lägenhet

Villa 139kvm, förbrukat 1500kvh i dec. Luftvärmepump och el-element (två igång dygnet runt). Räkningen lär hamna på runt 6000kr

SE3 140m2 1,5 plansvilla
Luft/luftVP och täljstenskamin, 1005kWh totalt för december. Har haft ca 14c inomhus och på övervåningen som vi övergett så är det just nu 8 grader.
Estimerad faktura för elförbrukning december 4140.20kr exklusive nätavgift etc från vattenfall.

SE3 140m2 1,5 plansvilla
Luft/luftVP och täljstenskamin, 1005kWh totalt för december. Har haft ca 14c inomhus och på övervåningen som vi övergett så är det just nu 8 grader.
Estimerad faktura för elförbrukning december 4140.20kr exklusive nätavgift etc från vattenfall.
Varför väljer ni att ha 14c inomhus om ni har en kamin? :)

Varför väljer ni att ha 14c inomhus om ni har en kamin? :)
För att jag kommer hem kl 18 på kvällen, går och lägger mig vid 20 och åker kl 04 igen, så det blir bara en snabb eldning och det gör bara någon grad skillnad i vardagsrummet men ej i resten av huset tyvärr.

Senast ändrad:
Tyckte att jag hade väldigt hög förbrukning i december på 3000.. men märkte igår kväll att jag hade ett väldigt gammalt element igång i ett förråd bakom två garderober.. stängde även av golvvärmen i lilltoan. Så nu har jag två element igång på 20 grader. Luft luft värmepump och kamin. Borde göra skillnad kan man tycka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp