Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Elavtal med sanering

Jag genomgår just nu en skuldsanering och har flyttat. Har blivit tilldelad anvisningsabonnemang men vill teckna annat. Kan man nekas el pga skulder och anmärkning? Det är väl något som man inte får leva utan?

Besvarar min egen fråga. Fick svar från företaget att de önskar säkerhet på (upp till) 4 månaders förbrukning som deposition. Denna återfås efter 6 månader förutsatt att alla räkningar betalts i tid.
Gillar verkligen att du besvarade din egen fråga, någon kanske behöver den informationen.

Gillar verkligen att du besvarade din egen fråga, någon kanske behöver den informationen.
Jo, tyvärr ville Fortum ha 8.000kr (!) i deposition. Det har jag inte tyvärr. Tyckte det var sjukt hög summa, även om man får tillbaka den.

Jo, tyvärr ville Fortum ha 8.000kr (!) i deposition. Det har jag inte tyvärr. Tyckte det var sjukt hög summa, även om man får tillbaka den.
Jag genomgår just nu en skuldsanering och har flyttat. Har blivit tilldelad anvisningsabonnemang men vill teckna annat. Kan man nekas el pga skulder och anmärkning? Det är väl något som man inte får leva utan?
Jag har skuldsanering sen aug-23 och flyttade i juli-24. Bytte då till Ellevio (förbrukning) och Göteborgs Energi (elnätverksavgift). Ej varit kund hos någon av dom innan. Nämnde iofs inte att jag har skuldsanering, men fick inga frågor gällande min ekonomi och funkade på dagen vid flytt hur fint som helst och har löp på lika så. Ej heller sätt att någon upplysning tagits från någon av parterna…

Stort lycka till med flytten! ☺️

Jag har skuldsanering sen aug-23 och flyttade i juli-24. Bytte då till Ellevio (förbrukning) och Göteborgs Energi (elnätverksavgift). Ej varit kund hos någon av dom innan. Nämnde iofs inte att jag har skuldsanering, men fick inga frågor gällande min ekonomi och funkade på dagen vid flytt hur fint som helst och har löp på lika så. Ej heller sätt att någon upplysning tagits från någon av parterna…

Stort lycka till med flytten! ☺️
Kanske det är som är nackdelen med att man är så jävla öppen. Men just Fortum sa uttryckligen att de kommer att ta en, så då tänkte jag att jag lika gärna kan säga det - för det syns ju. :) Men jag löste det med en annan leverantör, fick ett avtal där UTAN någon deposition. :)

Kanske det är som är nackdelen med att man är så jävla öppen. Men just Fortum sa uttryckligen att de kommer att ta en, så då tänkte jag att jag lika gärna kan säga det - för det syns ju. :) Men jag löste det med en annan leverantör, fick ett avtal där UTAN någon deposition. :)
Kolla på typ Compricer och gör en jämförelse. Prova bara teckna online via det bolaget som ger bäst tänker jag.

Ett anvisningsavtal är ju också el i uttaget så man blir ju inte utan

Jag har inte fått någon kreditupplysning på mig gällande elavtal under min skuldsanering, flyttade några gånger.

Det finns en uppsjö av elhandlare och prisskillnaden mellan dem är marginell. Det är bara att pröva sig fram, finns säkert någon som inte kräver deposition eller gör omfattande kreditupplysningar med höga krav vid nytecknande. Lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp