Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

El-kostnader, vad har ni?

Jag bor i en villa med EON som har hand om nätet jag betalar
4500 kr per månad ungefär ibland landar den på 3500 kr
Jag ringer och frågar vad problemet är , de säger att felet ligger hos mig och elektriken säger att felet ligger hos dem
Jag har till o med bergvärme , dessa jävla tjuvar
Fy fan tyckte jag betalade mkt, va 1800 sommartid och 3000-3600 vintertid per månad. På sommaren är värmen avstängd..

haha nej men ärligt talat. Elabonemang 650 kr månaden, och sen kvm slösar man runt 2000-2900 månaden

Jag försöker spara på hushållselen, torktumlar bara på vintern och såklart handdukar och sånt. Alla vitvaror är nya, energisnåla så det är ju inte det som är problemet. Värme 19,5 grader inomhus men vi eldar upp värmen i brasan. Känns helt sjukt när man tänker på hur mycket man betalar per år

En fördel med att bo litet är sjukt låga elkostnader.

El= 20-25 kr per månad
El-nät= 115 kr per månad (54kr är fast kostnad för ha el)

Antar de varit lägre om inte Stockholm en gång i tiden sålde ut elnätet.

Vad har ni för kostnader?
Elkostnaderna runt 5-600kr per månad

Antar att alla kör kundkraft för själva el-avtalet?

Utöver det är väl det enda sättet att sänka kostnaderna själva förbrukningen och att man har rätt avtal hos elnätsbolaget.

Tror min förbrukning är i lägsta laget, cirka 50 kwh per månad. Och har lägsta abonomanget hos elnätet (utsugarna).

Har sjukt hög elräkning, har bergvärme men stort hus samt en annan uppvärmd större byggnad
Dyrast nu på vintern, trots det milda vädret. Betalade 7000 spänn i januari. Tur att jag får in hyrespengar, det motsvarar nog min årsförbrukning gissar jag. På sommaren är elräkningen på ett par tusenlappar. Har jäkligt dyra nätavgifter här, den andra leverantören är Vattenfall.

Funderar på att sälja den här fastigheten och flytta in i en lägenhet, men försöker härda ut tills blancolånen är borta. Ska jag sälja ska jag gå härifrån med full pott och inte på grund av mina lån. Biter ihop och härdar ut!

Har sjukt hög elräkning, har bergvärme men stort hus samt en annan uppvärmd större byggnad
Dyrast nu på vintern, trots det milda vädret. Betalade 7000 spänn i januari. Tur att jag får in hyrespengar, det motsvarar nog min årsförbrukning gissar jag. På sommaren är elräkningen på ett par tusenlappar. Har jäkligt dyra nätavgifter här, den andra leverantören är Vattenfall.

Funderar på att sälja den här fastigheten och flytta in i en lägenhet, men försöker härda ut tills blancolånen är borta. Ska jag sälja ska jag gå härifrån med full pott och inte på grund av mina lån. Biter ihop och härdar ut!

Hur många kvm är huset på? 7000... fy fan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp