Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Elände elände elände

Jag kanske missuppfattar men frågar du hur hen kunnat göra av med 50 kr.?

Nej. Jag frågar inte hur utan på vad. Dvs om hen t ex köpt annan mat för de och därför har kvar makaroner. Eller om de gått till något helt annat än mat.

Och innan någon drar för snabba slutsatser av det så är det inte synonymt med att allt annat är förkastligt. Om det t ex är en kvinna som köpt mensskydd eller man köpt behövlig medicin osv är det ju precis lika begripligt som om man köpt mat.

Men köpte man en öl för pengarna t ex så har man ju aktivt valt att inte ha mer än lite makaroner tills nästa vecka. Och då slår jag inte knut på mig för att hitta lösningar.

Och nu har ju personen svarat att det köptes nudlar, shampoo och balsam. Men också att det löst sig vilket ju är jättebra.

Lycka till :oops: jag säger ändå pantflaskor på helgerna på dagar om det är läskigt på kvällar tills du får ett helgjobb om du orkar eller sluta betala alla skulder om du inte har till mat för det är inte värt att gå ner i vikt om du haft ätstörning och må dåligt m.m.

Balsam t.ex. är en lyx egentligen men jag förstår att man vill se någorlunda proper ut. Om jag var du hade jag letat efter kärleken om du är singel och inte sko sig då direkt, utan lova att betala igen när ni blivit starkare. Man ska väl inte behöva svälta sig.

Jag vet inte om jag missförstod men menade du leta kärleken och låna pengar av den nyfunna kärleken?

Det tror jag kan vara ganska svårt. Dels för det lätt utlöser larmklockor om ens färska dejt vill låna pengar. Dels för man direkt skapar en vansinnig obalans i relationen som riskerar att vara svår att bryta sen.

Då är det nog bättre höra av sig till någon man har en etablerad relation med, t ex en vän. Men givet då man faktiskt kan betala tillbaka ett visst datum. Om man inte vet man har pengar över nästa lön är det bättre att som TS försöka ta sig fram dit utan att dra på sig mer skulder.

Nej. Jag frågar inte hur utan på vad. Dvs om hen t ex köpt annan mat för de och därför har kvar makaroner. Eller om de gått till något helt annat än mat.

Och innan någon drar för snabba slutsatser av det så är det inte synonymt med att allt annat är förkastligt. Om det t ex är en kvinna som köpt mensskydd eller man köpt behövlig medicin osv är det ju precis lika begripligt som om man köpt mat.

Men köpte man en öl för pengarna t ex så har man ju aktivt valt att inte ha mer än lite makaroner tills nästa vecka. Och då slår jag inte knut på mig för att hitta lösningar.

Och nu har ju personen svarat att det köptes nudlar, shampoo och balsam. Men också att det löst sig vilket ju är jättebra.
:)
Konstigt det blev med mina svar ;)

Jag vet inte om jag missförstod men menade du leta kärleken och låna pengar av den nyfunna kärleken?

Det tror jag kan vara ganska svårt. Dels för det lätt utlöser larmklockor om ens färska dejt vill låna pengar. Dels för man direkt skapar en vansinnig obalans i relationen som riskerar att vara svår att bryta sen.

Då är det nog bättre höra av sig till någon man har en etablerad relation med, t ex en vän. Men givet då man faktiskt kan betala tillbaka ett visst datum. Om man inte vet man har pengar över nästa lön är det bättre att som TS försöka ta sig fram dit utan att dra på sig mer skulder.

Jo, jag tänkte mer att om man är kär bidrar två till maten och den man flyttar ihop med kanske inte bryr sig om att dra det tyngre lasset om hon (?) är ärlig.
Jag förstår att man vill betala lån men det inte bra att inte ha någon mat.
Blir sekundärstressad av att läsa om det. :eek:

Jag skickade 400 till henne så hon klarar sig. Gör ont i mig att se då jag vet precis hur det känns att vara utan mat. Nästa gång är det hon som kan hjälpa någon i knipa.
Det var mycket fint gjort ❤️
Otroligt att så fina medmänskliga människor finns.
Värmer i hjärtat❤️

Snyggt gjort!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp