- Meddelanden
- 2 512
- Mottagna reaktioner
- 1 235
- Poäng
- 927
Jag hade också kört Seb nu när jag tänker efter. Jag har Collector (3700 kr mån), 400 k. Jag kommer inte bry mig om de lånet. Jag tänker att jag har 3700 kr lägre i månadslön.Jag hade kört stenhårt på SEB först ändå och frigöra dessa 2200kr. Den går så snabbt att bli av med i jämförelse med dom andra 2 lånen.
Men också för att UC betyget räknar antal lån (färre lån ger oftast lägre månadsavgift totalt och risken för betalningsproblem är lägre) och inte bara belopp. Så att komma ner från 3 till 2 kan ge bättre förutsättningar att omförhandla det andra till bättre ränta villkor med rak amortering på sikt.
Om du amorterar ner 78000 så ger det större effekt om du blir av med ett lån. För UC fattar att du får lägre månadskostnad när ett försvinner. Så det ger bättre förutsättningar att amortera 78000 på SEB än att amortera 78000 på Resurs. Sen kanske det blir lättare att få ett nytt lån hos SEB efter det för att byta ut något annat.
Riktigt bra att jobbat att ha det så konsoliderat! Vill minnas att det var rätt många lån förut.
Hur mycket har du över varje månad?
Hade under hösten, utöver mitt ordinarie, en del extrajobb och så försöker jag sälja grejer. Just nu ser det ut att bli mindre extrajobb så jag ska satsa mer på säljsidan. Just nu täcker säljinkomsterna knapp och jämnt hyran för båsen (1400 kr i månaden, har två bås och rabatt).