Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Easycard, tar full uc

Mailade collector ang deras easycard, om de tar full uc, fick detta till svar .
Hur tolkar man det? Jag har ju ett lån där sen några år tillbaka, de kan väl inte titta på den uc? Någon som vet och har erfarenhet?

Hej,

Tack för ditt mail.

Vi tar en fulständig UC och det gör en helhetsbedömning av den ekonomiska situationen. Om du har ett lån hos oss så kan vi använda oss av den UC upplysningen.

Önskar dig en bra dag.

Vänligen / Regar

Det var ju väldigt snällt av dem om de kan använda en gammal UC det har de inte gjort för mig. Har SEQR, Easyliving kort och Betalkoll och de tog UC för var och en. Men de kanske ser annorlunda på det om man har blancolån hos dem

Om man tex tagit sökt lån via lendo och collector är en av de som kikat på UCn så kan dom i efterhand, vet inte hur länge, använda den UCn. Jag testade lendo för några år sedan.. 2-3 eller så, och efter någon vecka kom collector aktivt med ett erbjudande om kort, förbeviljat och klart.

kanske bäst att ringa och höra med dem, OM jag ansöker så hade det ju varit väldigt skönt att slippa en ny uc.

Har bara positiva erfarenheter av Collectors kundtjänst så ring dem. Då kan du ju fråga om det fortfarande är aktuellt att använda den UC de redan har på dig. Skulle det vara mycket negativ för dig om de tog en ny UC försöker du få ner antal förfrågningar?

Har bara positiva erfarenheter av Collectors kundtjänst så ring dem. Då kan du ju fråga om det fortfarande är aktuellt att använda den UC de redan har på dig. Skulle det vara mycket negativ för dig om de tog en ny UC försöker du få ner antal förfrågningar?

Ja, det stämmer att jag vill ha ner antal förfrågningar, men om jag skulle bli beviljad easycard utan förfrågan så kommer det ju ändock att synas på. Vet inte hur mkt det påverkar uc?

Vad är ändamålet med Easycard för dig ska det vara en buffert eller användas för konsumtion? Eller kan du vänta ut dina ff för att höja ditt blancolån istället. Även om du inte använder ditt Easycad kommer det ju att stå som en outnyttjad kredit och jag har för mig att det är sämre att ha ett kreditkort än ett blancolån scoremässigt.

Vad är ändamålet med Easycard för dig ska det vara en buffert eller användas för konsumtion? Eller kan du vänta ut dina ff för att höja ditt blancolån istället. Även om du inte använder ditt Easycad kommer det ju att stå som en outnyttjad kredit och jag har för mig att det är sämre att ha ett kreditkort än ett blancolån scoremässigt.

Har bestämt mig för att ej ansöka om det, vänta ut några förfrågningar , och sen ansöka om ett samlingslån i mitten på sep, då jag har 6st kvar.

Du vet man blir lite desperat av alla sina skulder, tänkte om jag fick easycard så skulle det hjälpa lite, men det släker ju bara små bränder, och det blir till det sämre .
Så har nu bestämt att stå ut en månad till, och hoppas på ett samlingslån.

Jag vet precis hur du har tänkt var precis likadan sökte olika kreditkort på låga belopp som gav flera UC och sämre scoring innan jag bestämde mig för att vänta ut förfrågningar för att söka samlingslån. Jag önskar dig lyckat till när du nu ska ansöka har du bestämt hos vem?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp