Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Easycard har bytt system

Jo den första är avslutad men min score ökade med över 3% fast 1 förfrågning gick bort och skulderna minskat :/

Säker på att er score inte har förändrats? Fattar inte varför min har ändrats isåfall :/

Säker på att er score inte har förändrats? Fattar inte varför min har ändrats isåfall :/
Det enda jag kan tänka mig är att när din förfrågan försvann och dina skulder minskat är att du hamnat i en annan grupp som du nu jämförs med och därför har din score ökat när man jämfört dig med andra. För mig är det tvärt om hur jag än betalar ner mina skulder så förändras inte min score.

Ja, man får en massa dubbla räkningar varje månad där den första är makulerad. Sen kommer den andra nya räkningen väldigt sent i månaden, runt den 20:e istället för som det var förr när räkningen kom i början av månaden runt den 10:e. Dessutom hattar dom runt med avgifter och ränta fram och tillbaka så man blir förvirrad. Därtill tar dom ut avgift på 50:- per uttag som läggs på i efterhand.

Tycker mest det har varit strul och snurrigt med deras nya kort och nya system.

Håller med dig Kryss gillar inte deras nya system, vill du ha fakturan tidigare så finns den att skriva ut från Kundwebben i början på månaden. De makulerade räkningarna har upphört nu i alla fall för mig från denna månad. Jag har använt kortet 3 gånger sedan jag fick det nya och inte fått 50:- per .uttag. Men att de rör till det med avgifter och räntor håller jag med om. Ska ringa dem i morgon för när jag tittade på kundwebben för april har jag 3 inbetalningar 1100:- som jag betalade in -1100:- och -1100:- som jag inte alls förstår vad de menar med och jag gjorde inget uttag på 1100:- heller.

Jag har aldrig fått avgifter tidigare. Nu läggs det till 50:- i efterhand så fort jag tar ut pengar igen efter betalning, så för mig är det nytt i alla fall :) Dåligt.

Därtill ökar min räkning för varje månad, det är något nytt. Tidigare kunde man göra så att man betalade månadsräkningen som man skulle, sedan tog man ut det som var kvar. Sen fortsatte det så. NU har mina räkningar gått från typ 187:- till 226:- till nu 247:- den här månaden trots samma belopp använt på kortet varje månad, det är som att betalningarna numera stegras för varje månad man behåller sitt saldo och har tagit ut igen. Dåligt.

Har varit massor av strul när dom förde över summorna mellan korten, allt följde inte riktigt med vad jag räknade på. Dessutom har deras ränteberäkning sedan flytten varit jättesnurrig. Ena månaden är min ränta bara 16:-, nästa månad är den 83:- osv, för samma belopp! Helsnurrigt!! :) Tror fan inte dom har koll själva riktigt. Lite oroande utveckling kan man tycka, haha.

Dessutom räknar dom från månadsskiftet nu exakt, på varje faktura. En månad efter. Tidigare var det vid dragningen som brukade vara runt den 3:e och att saldot stämde med det man betalat in och ut för månaden. Det är helsnurrigt nu.

Dessutom har jag fått en blank avgift på 2,40:- som jag inte vet överhuvudtaget vad det är.

Pratade med Collector idag tydligen är det så att inbetalningar man gör registreras som en minus post, måste bara tillägga att inte ens kundtjänst visste att det var så utan han var tvungen att fråga någon annan hur systemet på kontokorten fungerade. Han verkade inte heller vara nöjd med systemomläggningen på deras kontokort så i fortsättningen kommer jag kolla varje faktura innan jag betalar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp