Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Early Bird/nattpost – sker utdelning av kreditrelaterad post under julen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick detta som svar från CHATGPT

Nattpost / Early Bird (privata utdelare)
  • Är inte PostNord
  • Följer inte röda dagar på samma sätt
  • Kan dela ut post mycket tidigt på morgonen, även 24 december
  • Används ofta av UC och CreditSafe

➡️ Därför kan UC delas ut trots att det är julafton.
Du får väll ringa och fråga early bird om post delas ut på julafton från dom om du vill veta svaret till 100% . Men jag är säker på att ingen utdelning sker på julafton

Jag jobbar för Bonway/early bird och har aldrig hört talas om att vi delar ut brev, vi delar ut tidningar och paket, vi jobbar natten den 24e är lediga 25e och 26e december

Chatgpt kan man nog få att säga vad som helst..

Du ska ju låna ut bostaden och du kan ju ändå inte göra något åt eventuella postleveranser.
Det kan ju komma något dagen innan som råkar läggas hos grannen som grannen lämnar rätt på julafton

Jag jobbar för Bonway/early bird och har aldrig hört talas om att vi delar ut brev, vi delar ut tidningar och paket, vi jobbar natten den 24e är lediga 25e och 26e december

Men utdelning på julaftons morgon kan man få av grejjer?

Så ingen utdelning av post/brev/kreditupplysningar? Men om ni börjar er runda kl 23:00 23 December då är det ju fortfarande ”vardag” innan 24/12z Eller får ni inga brev att dela ut den kvällen alls?

Så ingen utdelning av post/brev/kreditupplysningar? Men om ni börjar er runda kl 23:00 23 December då är det ju fortfarande ”vardag” innan 24/12z Eller får ni inga brev att dela ut den kvällen alls?

Hen skrev att dom aldrig delar ut brev. Då gäller det nog den dagen med.

Om det mot förmodan händer att du får din UC kopia och ett Klarna brev på 1 av 100 julafton när din lägenhet är utlånad så ska väll inte personen som lånat lägenheten öppna din post om det kommer någon post?

En normal person som ser dessa brev kommer i brevinkastet skulle inte öppna brevet och skulle tänka ungefär såhär: Personen har köpt en julklapp och ska betala inom 30 dagar och det har tagit en helt normal upplysningskopia när man handlar på faktura. Den normala personen som får låna ens lägenhet skulle inte heller ställa några frågor om det och skulle ha glömt bort brevet/slutat fundera på det några minuter senare.

Nu lär det inte komma några såna brev ändå på julafton, Men varför inte bara skaffa Kivra?

Senast ändrad:
Om det mot förmodan händer att du får din UC kopia och ett Klarna brev på 1 av 100 julafton när din lägenhet är utlånad så ska väll inte personen som lånat lägenheten öppna din post om det kommer någon post?

En normal person som ser dessa brev kommer i brevinkastet skulle inte öppna brevet och skulle tänka ungefär såhär: Personen har köpt en julklapp och ska betala inom 30 dagar och det har tagit en helt normal upplysningskopia när man handlar på faktura. Den normala personen som får låna ens lägenhet skulle inte heller ställa några frågor om det och skulle ha glömt bort brevet/slutat fundera på det några minuter senare.

Nu lär det inte komma några såna brev ändå på julafton, Men varför inte bara skaffa Kivra?
Klarna påminnelse kommer oavsett om du har kivra eller inte.. har fått UC kopior hem trots att jag har haft kivra så inget är 100% garanterat

Klarna påminnelse kommer oavsett om du har kivra eller inte.. har fått UC kopior hem trots att jag har haft kivra så inget är 100% garanterat
Men som han säger vad spelar det för roll? Är jul så att det kommer en förfrågan för ngt man tagit på avbetalning är ju inte jätte konstigt eller du gjort ett köp med Klarna.. personen kommer ju inte öppna och läsa brevet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp