Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

E-faktura betalning kreditkort, datum satt till den 1:a månaden efter - dåligt för kreditbetyget?

Hej,

När jag till internetbanken får E-fakturan för kreditkortet, Coop Mastercard är betaldatumet satt till den 1:a månaden efter. Jag brukar ändra till runt 26:e-28:e nuvarande månad.

Om jag förstått rätt så utför något(alla?) kreditupplysningsföretag sin "mätning" den sista vardagen(?) i månaden? (som sedan presenteras ca 3 veckor senare) Betyder detta att många som inte ser till att betala in denna så pengarna är framme innan "mätningen" får ett sämre kreditbetyg än nödvändigt?

Var har du fått den infon?
Det var någon jag hade kreditkort som sa de för de hade också betalning sista och en bank jag hade bank med, fått den infon från oll mp olika håll men vill man inte chansa ska man ju självklart utgå från sista som jag gör :)

Det är lugnt om du betala in första, det hinner registreras.

Har betalat in många gånger förfallodatum 1a och det kommer med. Runt 3e,4e börjar det vara för sent.

Har tidigare betalat in på krediter 25e och tagit ut andra. Men då syns inte inbetalningen på min uc.

Betalar man in kredit den 25e men tar ut krediterna säg 5e så är det lugnt, då syns det som att man har betalat in och uttaget syns inte när uc uppdateras ca 15e.

Använt denna teknik när jag ska söka samlingslån. Betalat in stor amortering på kredit typ 30e, väntat till 5e för att ta ut pengarna igen.

Då syns det som att man amorterat mycket på krediten och det påverkar kreditbetyget rätt positivt när man söker så fort uc uppdaterats.

en taktik jag starkt rekommenderar att tillfälligt bara betala in mycket på kredit under ett par dagar tills körningen gjorts som man sen tar ut om man ska ta samlingslån. Resulterar i mycket större chans till beviljande, bättre ränta och betyg än om man bara betalar minimum belopp på ett lån. Just en sån månad är det bättre att fokusera på krediterna och ta en förseningsavgift efter man tagit ut 5e och betalat räkningarna för lånet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp