Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dubblerad UC över en natt?

Hej!

Är lite upp i varv nu då jag precis sett att min UC-score ökat från 18->39% bara under en dag!
Förstår inte varför detta skett? Jag har hela tiden jobbat på att få ett bättre score, och helt plötsligt dubbleras den!
Jag har ingen anmärkning vad jag vet och det visas ingen på UC heller.
Det enda jag kan tänka mig är 2 av mina lån är över min lånegräns, men det har aldrig påverkat mig innan.

Någon som varit i samma situation?

Min plan var ju att ta ett samlingslån nu för att få bättre ränta i Mars när 8/13 UC förfrågningar försvinner...Men aldrig att jag får lån med 39%...

Kan tillägga att min Score inte ändrats, typ att man har 567 uc score, det är endast min % score som ändrats

Det påverkar betyget väldigt negativt att ha övertrasserade kreditkort eller lån. Om det är det du menar med att "Det enda jag kan tänka mig är 2 av mina lån är över min lånegräns".

Amortera ner på de 2 så ska du se att betyget kommer förbättras.

Det påverkar betyget väldigt negativt att ha övertrasserade kreditkort eller lån. Om det är det du menar med att "Det enda jag kan tänka mig är 2 av mina lån är över min lånegräns".

Amortera ner på de 2 så ska du se att betyget kommer förbättras.

Aa precis, ligger 1500kr över på båda dessa lånen.
Men verkar absurt att det skulle höjas nästan 22% mer bara för jag gått över den gränsen?

Hur är det med anmärkningar? Ser man dom direkt i UC när man får dom?
Eller kan det påverka betyget först innan dom visas?

Aa precis, ligger 1500kr över på båda dessa lånen.
Men verkar absurt att det skulle höjas nästan 22% mer bara för jag gått över den gränsen?

Hur är det med anmärkningar? Ser man dom direkt i UC när man får dom?
Eller kan det påverka betyget först innan dom visas?

Ja men där har du svaret! Det påverkar jättemkt att övertrassera!
För att anmärkning ska påverka uc betyget så ska ju anmärkningen synas där. Inte innan.

Om du vill förbättra ditt uc betyg så måste du se till att du betalat ner på de övertrasserade lånen och att din betalning hinner registreras före sista februari, då kan ditt betyg förbättras i mars i samband med uc uppdateringen runt den 15:e och framåt. Det är saldot per sista i månaden som gäller.

Ja men där har du svaret! Det påverkar jättemkt att övertrassera!
För att anmärkning ska påverka uc betyget så ska ju anmärkningen synas där. Inte innan.

Om du vill förbättra ditt uc betyg så måste du se till att du betalat ner på de övertrasserade lånen och att din betalning hinner registreras före sista februari, då kan ditt betyg förbättras i mars i samband med uc uppdateringen runt den 15:e och framåt. Det är saldot per sista i månaden som gäller.

Okey, då ska jag försöka göra som du säger :)
Låter fortfarande helt otroligt att 2 övertraserade skulle kunna påverka betyget så brutalt...
Har haft så innan, men då har den aldrig flygit upp i taket som nu...
Kan det vara att jag förlorat 7 UC's som får den att flippa kanske?

Kan det vara att jag förlorat 7 UC's som får den att flippa kanske?

Nej knappast.
Har du blivit av med anmärkningar nyligen? Eller höjt ditt underskott?
Som sagt att ha övertrasserat ETT kort/lån är illa, TVÅ är ännu sämre.
Vet ej om du har råd att betala ner på båda tillräckligt mkt så att du hamnar under det beviljade beloppet. Du måste även ta hänsyn till räntan, så för att hamna under så kommer du behöva betala mer ön 1500 per lån.

Hej!

Är lite upp i varv nu då jag precis sett att min UC-score ökat från 18->39% bara under en dag!
Förstår inte varför detta skett? Jag har hela tiden jobbat på att få ett bättre score, och helt plötsligt dubbleras den!
Jag har ingen anmärkning vad jag vet och det visas ingen på UC heller.
Det enda jag kan tänka mig är 2 av mina lån är över min lånegräns, men det har aldrig påverkat mig innan.

Någon som varit i samma situation?

Min plan var ju att ta ett samlingslån nu för att få bättre ränta i Mars när 8/13 UC förfrågningar försvinner...Men aldrig att jag får lån med 39%...

Du bör nog betala det som är övertrasserat omgående för att undvika att bli rapporterad för missbrukad kredit till UC, det är ingen rolig anmärkning och en av de värsta du kan ha...

Du bör nog betala det som är övertrasserat omgående för att undvika att bli rapporterad för missbrukad kredit till UC, det är ingen rolig anmärkning och en av de värsta du kan ha...
Men om den risken finns så ska han ha fått ett uppsägningsbrev där det står att skulden sägs upp och skickas till inkasso? Det är först när det sker som man får anmärkning om missbrukad kredit?
"Vanlig" anmärkning som man fått via utslag fr kf är väl ändå värre att ha. Lite värre i alla fall. Missbrukad kredit syns inte på Bisnode eller Creditsafe och liknande utan bara på Uc.

Ok, men missbrukad kredit bör också synas i anmärkningar korrekt?
Och i dagsläget har jag ingenting i den rutan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp