- Meddelanden
- 110
- Mottagna reaktioner
- 41
- Poäng
- 147
Nu vet jag inte hur mycket kontakt ni haft med hyresvärden, men i vissa fall är de förstående och kan snabba på uthyrningen så du slipper ha den när du fått din nya. Om det inte går, se i alla fall till att informera om situationen och var transparent med att hyran kanske inte kommer in de sista månaderna.Ja nu när du säger sådär så ska jag kanske försöka få till nån avbetalningsplan på den sista hyresavin, detta bostadsbolag är väldigt vanlig i den stad jag bor i.
Sen så var det inte hyresvärden som var klantig utan jag fick mina bekymmer med ekonomin efter jag fick den lägenheten. Sen så godkände kf som sagt inte mitt skäl till flytten vilket var att området är stökigt, varit en del skjutningar utanför huset och i området, skotthål i fasaden på vårat hus och för ett tag sedan blev någon skjuten precis utanför våran port. Bestämde oss för att flytta nu när jag har en 9 månaders dotter.
Worst case: Du får ingen hjälp av värden alls, men förmodligen är de väldigt intresserade att få in den och kommer med största sannolikhet hitta på något som hjälper alla inblandade