Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dubbel dragning på autogiro Intrum

Det verkar som de drar av allt på min skuld? Fast jag har en avbetalningsplan och de dragit dubbelt på autogiro.
Vet inte hur jag ska klara räkningar den här månaden?
Hade du endast en inbetalning kvar? Det är alltså slutbetalt nu?

Det borde de kunna rätta till!
Om du har och följer en betalningsplan till punkt och pricka med fastställt belopp, då måste dom hålla sig till den betalningsplanen också. Det är ju precis som om en bank skulle dra samma belopp två två gånger på autogiro för ett lån och så skulle banken säga,"vi ser den extra dragningen som en extra inbetalning på skulden. Så dom pengarna får du inte igen" Vägrar dom betala igen pengarna så säg till dom att du kommer få betala avgifter på räkningar som du inte kan betala pga att dom har dratt dubbelt och det får dom betala En betalningsplan ska hållas även från deras sida!

En bit ner på den sidan står det lite om återbetalning om det dras mer än det som rimligen kan förväntas.
Det finns även ett telefonnummer du kan ringa och fråga dom hur du bäst bör göra.

En bit ner på den sidan står det lite om återbetalning om det dras mer än det som rimligen kan förväntas.
Det finns även ett telefonnummer du kan ringa och fråga dom hur du bäst bör göra.
Tack allihopa för hjälpen

Kan du inte ta bort autogirot och be om att få fakturorna i Kivra eller via mejl? Hjälper inte just den här händelsen men du undviker att det händer igen plus att du har större kontroll på när du betalar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp