Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Driva företag (AB) under löneutmätning.

Vet ej om jag lägger denna tråden i rätt i kategori. Men testar då det ändå är frågor runt kfm.

Vet att man ej får driva AB under skuldsanering. Men hur funkar det att driva av under löneutmätning?
Får man näringsförbud?

jag har heltidsjobb, anställd på ett stort företag men har ett AB vid sidan om. Har ingen verksamhet idag men hade det förr. Men får in lite pengar ibland på företaget.

Eller kan jag bara skriva över de på en vän eller syrran tex.

Du kan ha AB både under skuldsanering och löneutmätning. Däremot kan det vara svårt att få F-skatt om man har för stora skulder till Skatteverket, tror att gränsen går vid 20 tkr.

Du kan ha AB både under skuldsanering och löneutmätning. Däremot kan det vara svårt att få F-skatt om man har för stora skulder till Skatteverket, tror att gränsen går vid 20 tkr.
Okej, hur är det om jag redan har f-skatt?
Jag har inga skulder på företaget alls. Det finns inte mkt tillgångar, men dem tillgångarna som finns. Tar kfm och utmäter detta?

hur ser kfm på att jag har löneutmätning/skuldsanering, har ett heltidsjobb och drar in extrapengar på mitt AB? Så länge jag inte betalar ut lön utan låter pengarna ligga på AB:et.

Det finns inga enkla svar. De kan vilja utmäta allt. Jag vet också en som haft utmätning i 25 år men ändå fått behålla sitt AB, som inte har några anmärkningar.

Okej, hur är det om jag redan har f-skatt?
Jag har inga skulder på företaget alls. Det finns inte mkt tillgångar, men dem tillgångarna som finns. Tar kfm och utmäter detta?

hur ser kfm på att jag har löneutmätning/skuldsanering, har ett heltidsjobb och drar in extrapengar på mitt AB? Så länge jag inte betalar ut lön utan låter pengarna ligga på AB:et.
AB är en egen juridisk enhet. KFM kan inte mäta ut tillgångarna i bolaget, däremot din andel i bolaget om den har ett värde. Nedanstående förklarar ganska bra

Inte så noga med skyldigheterna, kan jag tänka mig?
Klart det är viktigt med skyldigheter, därför jag vill veta så mkt som möjligt. Sen kan jag säga att jag aldrig haft några betalningsanmärkningar, alltid betalt skatt och gjort rätt för mig, har inga spelproblem. Utan jag har blivit blåst av människor i mitt liv som satt mig här. Men nu är livet skit och jag tänker för en gång skull på mig själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp