Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dröjesmålsränta..?

Är det nån som vet om dröjesmålsränta är avdragsgill i deklarationen? Netlender säger att man inte kan dra av dröjesmålsränta? Trodde man fick dra av all ränta ?

Googlade säger EJ avdragsgill.

En tanke, så när man lägger upp en avbetalningsplan hos ett bolag så är det dröjesmålsränta man betalar från det datumet lånet skulle vart betalat egentligen då?

En tanke, så när man lägger upp en avbetalningsplan hos ett bolag så är det dröjesmålsränta man betalar från det datumet lånet skulle vart betalat egentligen då?
Det skulle jag nog tänka mig stämmer.Så förfaller tex fakturan/lånet den 31/7 och du betalar det för sent så tillkommer 60 kr i försenings avg+dröjsmålsränta.Där efter evt inkasso avg om du nu inte betalar innan dess.
Påmin 60 kr inkasso 180 kr och evt en avg för upprättande av en avbetalningsplan.Jag gjorde detta misstaget en gång för ynka 2000 kr+räntan av lånet.Det slutade med 2500 kr+60+180+170=2910 kr.Det blev ett fint 30 dagars lån med alla avg som tillkom utöver dom 2500 kr som var orginalfakturan.Fånigt av mig att dela upp den på 2 månader,kan jag ju tycka så här efteråt.170 kr mindre i så fall.

Så när man lägger upp en betalplan hos ett inkasso el företag är inte räntan avdragsgill. Men varför rapporterar dom in den till Skatteverket då! Jag har ju nästan bara haft avbetalningsplaner 2015 och förnyat lånet när planen är klar..

Inkassobolagets ränta har då jag aldrig sett i min deklaration,men dom jag lånat av deras räntor syns ju i deklarationen.Har du inte möjlighet att logga in på dina sidor via "Skattemyndigheten" och titta efter?.Kan ju vara möjligt att dom du lånat av har eget inkasso,då kanske man kan se detta.I mitt fall så har dom jag varit i kontakt med varit ett annat inkassobolag som skött eftersläpade fakturor.Kan logga in och kolla hur det är med den saken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp