Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

DNB

Ska du ersätta ett lån med rak amortering mot ett annuitetslån?? Hur mycket skiljer sig ränta åt? Alla lånegivare höjer pga styrräntan höjs. Bättre att försöka förhandla med Ikano, särskilt om du fått bättre ränta på annat håll.
Hej,

vi har 6 blancolån just nu utspridda. Ikano de jäklarna har höjt från 6,5 % till 10, 4 %. DNB erbjuder 5,67 % Huvudsaken i detta är att bli av med klarna, och nolla 3 kreditkort. Men sen är jag som sagt lite less på Ikano ingen annan bank har höjd i närheten av lika mycket på de övriga 5 blancolånen.

Hej,

vi har 6 blancolån just nu utspridda. Ikano de jäklarna har höjt från 6,5 % till 10, 4 %. DNB erbjuder 5,67 % Huvudsaken i detta är att bli av med klarna, och nolla 3 kreditkort. Men sen är jag som sagt lite less på Ikano ingen annan bank har höjd i närheten av lika mycket på de övriga 5 blancolånen.
Skulle fortfarande aldrig byta bort Ikano. Mitt Nordea lån har oxå gått från 3,95 till 6,4 på få månader. Är utgångsläget högre blir höjningen högre pga risken. DNB kommer garanterat höja om styrräntan höjs. Samt är det bra om man jämför effektiv ränta vs erbjuden räntesats.
Såklart spelar hela din ekonomi roll i val av lån och dess villkor. Du vet bäst hur ändringar påverkar lång och kortsiktig.

Ska du ersätta ett lån med rak amortering mot ett annuitetslån?? Hur mycket skiljer sig ränta åt? Alla lånegivare höjer pga styrräntan höjs. Bättre att försöka förhandla med Ikano, särskilt om du fått bättre ränta på annat håll.
Wästgöta har inte höjt räntan alls, samma som för 2 år sen. Däremot SBAB har gått från 4 till 7% på ett halvår.

Jag har drygt 6% men den som söker idag kommer nog få nåt helt annat

Jag har DNB och dom har höjt min ränta från 6,25 till närmare 9%

Jag har med DNB ovh från 7 till 8,18 men lär fortsätta upp, tyvärr dock mitt minsta lån

Låter lite som bankerna krigar om de skuldsatta och försöker locka över dem till sig med bra ingångserbjudanden för att sedan höja räntorna successivt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp