Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

DN Debatt. ”Stäng kranen för bolagen som profiterar på inkasso”

Ja BÖR.
Men inget har hänt i gällande detta och ingen har överklagat än. Det har nu gått ett halvår.
Det går inte att överklaga hds beslut.
Finns det ett ärende i pantentdomstolen?

Det går inte att överklaga hds beslut.
Finns det ett ärende i pantentdomstolen?
Vad jag vet är detta det sistnämda som finns.

Vad jag vet är detta det sistnämda som finns.

"Frågan om avtalet kan anses rubba balansen mellan borgenären och gäldenären på ett sådant sätt att det är oskäligt har återförvisats till Patent- och marknadsöverdomstolen för fortsatt handläggning"

"Frågan om avtalet kan anses rubba balansen mellan borgenären och gäldenären på ett sådant sätt att det är oskäligt har återförvisats till Patent- och marknadsöverdomstolen för fortsatt handläggning"
Absolut. Kollegen som jobbar inom området tror inte det kommer resultera i något annat beslut. Dels för det faktiskt är kostnader för inkassobolag och lägga resurser på driva in i form av ringa kunder, skicka mer på påminnelser osv. Skulle man stoppa den verksamhetsdelen så skulle dom få kritik för vara giriga med ansökningar till kfm..

Absolut. Kollegen som jobbar inom området tror inte det kommer resultera i något annat beslut. Dels för det faktiskt är kostnader för inkassobolag och lägga resurser på driva in i form av ringa kunder, skicka mer på påminnelser osv. Skulle man stoppa den verksamhetsdelen så skulle dom få kritik för vara giriga med ansökningar till kfm..

Nej så kan det vara, jag var mest nyfiken då någon verkade tvivla på att domstolen jobbade på frågan pga order "bör"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp