Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Fått mail från Pjum nu angående flytt av kredit. Jag är tidigare kund hos Pjum så om jag avstår erbjudande så slås Divide krediten ihop med tidigare kredit hos Pjum.

Nu är din kredit flyttad från Divide till Pjum. Se bifogat erbjudande där vi erbjuder 15% rabatt om du väljer att förtidslösa den del som kommer från Divide.

Hälsningar,
Teamet hos Pjum
Sjukt att de kan göra så. Det skiljer väl en hel del mellan räntan på Divide kontra Pjum? Vad menar dom att du ska få 15% rabatt på? Din del som du hade på Pjum innan?

Sjukt att de kan göra så. Det skiljer väl en hel del mellan räntan på Divide kontra Pjum? Vad menar dom att du ska få 15% rabatt på? Din del som du hade på Pjum innan?
Ja tyvärr så blir räntan högre den blir som på tidigare kredit hos Pjum 25%. Jag hade tidigare ca 35000 hos Divide och fått erbjudande om att slutlösa den krediten för ca 29000 i slutet på oktober.

Hej!
Hmm jag har inte heller fått någon info om detta och kan logga in som vanligt på divide. Min kredit där är dock uppsagd och spärrad för uttag sen länge och jag betalar bara minsta belopp varje månad (typ 150 spänn) .
kanske bara gäller aktiva krediter men vad händer då med mitt haha ?
enklast att fråga divide såklart men tänkte
Om nån här vet :)

ska bli intressant när Pjum tar kontakt med en.

Senast ändrad:
Jag fick mail nu från Divide.
"
Tack för din tid hos oss. Vi vill meddela att ditt konto har stängts. Eventuell oreglerad kreditskuld hanteras antingen av rättsväsendet, kronofogden eller annan fordringsägare.

Vid frågor hänvisar vi till någon av ovanstående.
"
Fan håller dom på med?

Jag fick mail nu från Divide.
"
Tack för din tid hos oss. Vi vill meddela att ditt konto har stängts. Eventuell oreglerad kreditskuld hanteras antingen av rättsväsendet, kronofogden eller annan fordringsägare.

Vid frågor hänvisar vi till någon av ovanstående.
"
Fan håller dom på med?
Låter jättekonstigt? Låg du efter med fakturor?

Och när jag försöker logga in får jag detta:
Ditt kreditavtalet är uppsagt med anledning av utebliven betalning. Din skuld hanteras av extern part eller kronofogdsmyndigheten som ansvarar för att driva ärrendet vidare. Du är inte längre kund hos oss och vi hänvisar i första hand till Kronofogdemyndigheten.

Och när jag försöker logga in får jag detta:
Ditt kreditavtalet är uppsagt med anledning av utebliven betalning. Din skuld hanteras av extern part eller kronofogdsmyndigheten som ansvarar för att driva ärrendet vidare. Du är inte längre kund hos oss och vi hänvisar i första hand till Kronofogdemyndigheten.
Låter jättekonstigt om du betalt dina fakturor? Kan du inte försöka skriva till dem?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp