Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Grejen är ju att med de 25000kr så minskar han på ett större lån som kanske har 12% i ränta.

Sen betalar han mycket mindre ränta på de 25000kr hos dived och kan betala av det snabbare.

Jo, går ”spara” ett par tusenlappar på det. Nackdelen är att man får två lån att betala tillbaka på och blir man sen med några betalningar äts förtjänsten upp.

Generellt är det ju aldrig bra att ta lån för att betala lån (förutom samlingslån etc.). Då den effektiva räntan innehåller avgifter o s v, vilka gör att det blir dyrt i längden.

Absolut så är det ju bättre att kanske lägga summan jag betalar till divide per månad, men för mig känns det bättre att göra ett större insättning. Har gjort ett exelark där jag ser hur mycket jag har betalat i % och ser då en snabbare uppgång till 100% för var månad som går. Känns helt klart bättre i huvudet att göra så. Gäller att hitta vad som funkar för en själv. :)

Grejen är ju att med de 25000kr så minskar han på ett större lån som kanske har 12% i ränta.

Sen betalar han mycket mindre ränta på de 25000kr hos dived och kan betala av det snabbare.
Självklart ska man ta Divide och betala av bort på dyrare lån. Men det är ingen idé att göra extraxamorteringar på Divide för att sedan ta ut pengarna och betala av på andra lån. Bättre att ta den extraamorteringen och pytsa in på det andra lånet direkt. Däremot ska man ju göra de ordinarie amorteringarna till Divide, de kan man sedan ta ut igen.

Samtidigt när man minskar månadsavgiften på lånet med typ 300 kr så ökar man på amorteringen till divide med kanske 150-200 kr. Så blir kortare för varje gång man gör detta.

Jo, går ”spara” ett par tusenlappar på det. Nackdelen är att man får två lån att betala tillbaka på och blir man sen med några betalningar äts förtjänsten upp.

Generellt är det ju aldrig bra att ta lån för att betala lån (förutom samlingslån etc.). Då den effektiva räntan innehåller avgifter o s v, vilka gör att det blir dyrt i längden.
Nog lite det de vill leva på, bl.a. avgifter för missade betalningar eller avgifter för att skjuta fram betalning de månader personen saknar likvid.

Ni som har fått beviljat över 25 genom att prata med kundtjänsten.. vad har ni få fått?

Bisnode upplysning förstår jag..

Ja, Bisnode upplysning och jag tillhör den lilla andel som tackade nej till erbjudande på grund av just Bisnode. Det pratades om 50K...

Ni som har fått beviljat över 25 genom att prata med kundtjänsten.. vad har ni få fått?

Bisnode upplysning förstår jag..

Kan man ens få en kredit beviljad där nu eller är det bara befintliga kunder?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp