Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Nu har dom även ändrat till "sedvanlig kreditupplysning" och tagit bort att det är en upplysning som inte påverkar dig.

Vet faktiskt inte. Hittar inte mer än just "sedvanlig kreditupplysning".

Hehe.. jaa. Vad ska man säga. Det är säker för att kunna ta bisnode på nya ansökningar. Vore helt sjukt om det blir UC. Men förvånad skulle jag inte bli! Förhoppningen har nu flyttat från divide till fairlo!

Ah, riktigt taggad på Fairlo. Hoppas dem lever upp till mina förväntingar även framöver.

Senast ändrad:
blir det en kreditupplysning på UC nu? och kommer krediten och skulden synas på UC?

Ställde frågan till Divides kundtjänst för någon månad sedan och fick ett bestämt nej på den frågan. Efter detta har de ju börjat anlita Bisnode istället för Creditsafe så steget till UC känns inte så långt. Divide är en riktigt bluff.

blir det en kreditupplysning på UC nu? och kommer krediten och skulden synas på UC?

Det står i deras villkor att dem kommer hämta kreditupplysning från ett eller flera kreditupplysningsföretag :eek:o_O

Kan meddela att jag avslutade mitt konto hos Divide för 2 månader sedan. Tidigare i veckan surfade jag in där igen och kunde ansöka om 25tkr. Jag fick göra om ansökan från början efter att jag loggat in men fick utbetalt.

De tog creditsafe på mig.

Kan meddela att jag avslutade mitt konto hos Divide för 2 månader sedan. Tidigare i veckan surfade jag in där igen och kunde ansöka om 25tkr. Jag fick göra om ansökan från början efter att jag loggat in men fick utbetalt.

De tog creditsafe på mig.
kanske för du redan var en kund sen innan? tror nya kunder som är ny reggade får den nya kreditupplysningen på sig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp