Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Är det stor skillnad mellan bisnode och creditsafe? Har Min upplysning och det enda jag kan få fram är att jag tillhör riskgrupp Medel. Vet inte..Getdivide känns kört.. Det kändes så lovande :/

Jag blir gärna rättad i detta, men är inte detta någon form av avtalsbrott ifrån deras sida? En förutsättning för att upprätta ett kreditavtal med Divide var mycket tack vare deras val av kreditupplysning.

Det är är beloppen på preliminära hundratusentals kronor som mynnar ut i 25 000 kr - och med en Bisnode förfrågan så lär inte den summan öka avsevärt.

De har förvisso påtalat att de är under utveckling men har ändå stått på sig och sagt att creditsafe gäller.

Ingår man ett avtal så förmodar man ju att avtalet gäller.

Trots en bra ränta så ska jag nog åtminstone försöka slutbetala detta lån och avsluta mina ärenden hos dem, detta var lite fult gjort.
Nu har jag inte lusläst deras villkor men jag gissar att det står något i stil med att man godkänner att kreditupplysning tas. Då har de ju rätt att hämta vilken som helst egentligen. Så avtalsbrott är det nog inte men inte speciellt snyggt gjort.

Sen ingår man väll avtalet när man får kreditenbeviljad.

Snart kan dom ju börja rapportera in till UC också ju...

Jo förvisso, men de har ju själva hävdat att upplysningen "ska" ske via creditsafe.

Beställer jag en greklandsresa och planet landar i norra Tjetjenien så skulle jag bli ganska så förbannad, för det var nämligen inte så det var avtalat!

Varför? Går rykten om att Tjetjenien och Somalia är på uppgång som attraktiva resmål...

Jo förvisso, men de har ju själva hävdat att upplysningen "ska" ske via creditsafe.

Beställer jag en greklandsresa och planet landar i norra Tjetjenien så skulle jag bli ganska så förbannad, för det var nämligen inte så det var avtalat!
Det var en riktigt dålig liknelse.

Ja, jag är också besviken och irriterad på hur dom skött det här. Men vi som har fått 25.000 beviljat har fått de pengarna mot en Creditsafe. Om dom under testperioden, som dom själva redan från början kallade det, kommit fram till att Creditsafe inte räcker så är det väl upp till dom.

Jag kommer vara tvärkörd via Bisnode och det är irriterande eftersom jag hoppats på den här produkten, men lite jävla förnuft kan väl ändå den här diskussionen ha??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp