- Meddelanden
- 977
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
Bad? Genom att mejla dom?
Skriv meddelande till dom när du är inloggad på hemsidan.
Bad? Genom att mejla dom?
Skriv meddelande till dom när du är inloggad på hemsidan.

Jag bad om höjning men blev tvärnekad eftersom gjort en förfrågan på Bisnode.
Sjuk besvikelse.
Höjning ifrån 25.000?
Nu har jag inte lusläst deras villkor men jag gissar att det står något i stil med att man godkänner att kreditupplysning tas. Då har de ju rätt att hämta vilken som helst egentligen. Så avtalsbrott är det nog inte men inte speciellt snyggt gjort.Jag blir gärna rättad i detta, men är inte detta någon form av avtalsbrott ifrån deras sida? En förutsättning för att upprätta ett kreditavtal med Divide var mycket tack vare deras val av kreditupplysning.
Det är är beloppen på preliminära hundratusentals kronor som mynnar ut i 25 000 kr - och med en Bisnode förfrågan så lär inte den summan öka avsevärt.
De har förvisso påtalat att de är under utveckling men har ändå stått på sig och sagt att creditsafe gäller.
Ingår man ett avtal så förmodar man ju att avtalet gäller.
Trots en bra ränta så ska jag nog åtminstone försöka slutbetala detta lån och avsluta mina ärenden hos dem, detta var lite fult gjort.
Det är absolut inte orimligt med tanke på hur kappan vänder med vinden!Snart kan dom ju börja rapportera in till UC också ju...
Jo förvisso, men de har ju själva hävdat att upplysningen "ska" ske via creditsafe.
Beställer jag en greklandsresa och planet landar i norra Tjetjenien så skulle jag bli ganska så förbannad, för det var nämligen inte så det var avtalat!
Det var en riktigt dålig liknelse.Jo förvisso, men de har ju själva hävdat att upplysningen "ska" ske via creditsafe.
Beställer jag en greklandsresa och planet landar i norra Tjetjenien så skulle jag bli ganska så förbannad, för det var nämligen inte så det var avtalat!