Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Jag blir gärna rättad i detta, men är inte detta någon form av avtalsbrott ifrån deras sida? En förutsättning för att upprätta ett kreditavtal med Divide var mycket tack vare deras val av kreditupplysning.

Det är är beloppen på preliminära hundratusentals kronor som mynnar ut i 25 000 kr - och med en Bisnode förfrågan så lär inte den summan öka avsevärt.

De har förvisso påtalat att de är under utveckling men har ändå stått på sig och sagt att creditsafe gäller.

Ingår man ett avtal så förmodar man ju att avtalet gäller.

Trots en bra ränta så ska jag nog åtminstone försöka slutbetala detta lån och avsluta mina ärenden hos dem, detta var lite fult gjort.

Jag kan inte det hör med juridik och så, men som vanlig ”Svensson” låter det definitivt som avtalsbrott, då när jag gjorde ansökan var det mot att de endast uppgav att Creditsafe skulle användas. Och plötsligt nu gör set inte det? Jag ska slutbetala detta lånet under april, av besvikelse. Detta va verkligen något jag hoppats på och som kunde hjälpt mig och många andra BIG TIME. Men bisnode ställer bara till det än mer, så här vill jag inte vara inblandad

Jag kan inte det hör med juridik och så, men som vanlig ”Svensson” låter det definitivt som avtalsbrott, då när jag gjorde ansökan var det mot att de endast uppgav att Creditsafe skulle användas. Och plötsligt nu gör set inte det? Jag ska slutbetala detta lånet under april, av besvikelse. Detta va verkligen något jag hoppats på och som kunde hjälpt mig och många andra BIG TIME. Men bisnode ställer bara till det än mer, så här vill jag inte vara inblandad
Jag tror faktiskt inte om man bryter mot några regler här. När du ansökte om krediten togs Creditsafe. Nya kunder berörs av Bisnode. Och det framkommer på deras hemsida.

Tankarna för mig till Onea och Vivus som utan förvarning rapporterade till UC, det ingick väl inte i avtalet vid tecknandet? Är det rätt o riktigt?

hur är det om man vill göra uttag från sin beviljade kredit. Tas upplysning också då, liknande som tryggkredit gör?

Tur att denna tråd är så populär. Hoppas Googles algoritmer fångar upp tråden när man söker GetDivide och dylikt så att folk inte använder sig utav dessa skojare.

Jag bad om höjning men blev tvärnekad eftersom gjort en förfrågan på Bisnode.
Sjuk besvikelse.

Tankarna för mig till Onea och Vivus som utan förvarning rapporterade till UC, det ingick väl inte i avtalet vid tecknandet? Är det rätt o riktigt?

Det är bra att det där äckelbolaget rapporterar till UC. Det gör att många avstår ett lån hos dom. Det ser jag som något positivt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp