Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Frågan är om de kommer en lansering 2019 , mycket juridisk o tillstånd o lagar som måste på plats , kan faktiskt ta några år till och de kanske har uc då ochså

De har ju redan lanserat mer eller mindre då väldigt många redan har 25 000:- . De vill nog prova detta ett tag och utvärdera innan de öppnar på riktigt.. min personliga gissning är att de kommer växla upp i olika steg. Erbjuda 50tkr eller 100tkr innan det blir 250..

Jag hittade dom när jag googlade runt och kom in på Finansinspektionens hemsida under nya kreditinstitut. Jag mejlade dom och frågade när dom lanserar. De svarade i slutet av oktober. Det var fler som hade fått samma svar.
De lanserade i oktober med max summa på 25.000kr. Tack för mej.

Jag hittade dom när jag googlade runt och kom in på Finansinspektionens hemsida under nya kreditinstitut. Jag mejlade dom och frågade när dom lanserar. De svarade i slutet av oktober. Det var fler som hade fått samma svar.
De lanserade i oktober med max summa på 25.000kr. Tack för mej.

De lanserade för vissa med max 25.000.- istället för 250.000.-. Jag tycker denna tråd bör flyttas från "större lån".

Jag trodde i iallafall att GetDivide är en ny aktör på marknaden som inte funnits tidigare.
Bolaget har ju de facto varit aktiv i 2-3 år och redan då hade man på Facebook en sida där man skrev att man skulle låna ut stora summor pengar till låg ränta.
Aldrig sett något om dom här på forumet heller fast jag hängt här dagligen i 6 år.

Då tror faktiskt inte jag det kommer någon höjning. Inte mtp ägaren varit inblandad i andra projekt som aldrig lanserats. Vilken besvikelse detta blev :(

Då tror faktiskt inte jag det kommer någon höjning. Inte mtp ägaren varit inblandad i andra projekt som aldrig lanserats. Vilken besvikelse detta blev :(

Alltså va? De förlanserade för cirka 1 1/2 månad sen och har inte ens hunnit lanserat på riktigt och nu drar spekulationerna om att de aldrig kommer att lansera eller höja?
Vad är det för skitsnack som baserar sig på ingenting. Kan vi hålla högre nivå på diskussionen.

Ibland är det skillnad på att ha en affärsidé postad på en Facebook-sida och faktiskt kapital att kunna driva igång den.

Så för att man varit involverad i projekt som har misslyckats betyder det att ett kredittak på en produkt man har lanserat inom ett annat företag inte kommer förändras? Logiken..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp