Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Jag antar jag inte uppfyller kraven eller fyllde i något fel.. man fyller i om hyra barn etc, något måste det hakat sig på

Annars får du göra som övriga - säga att det är bluff och båg :D

Annars får du göra som övriga - säga att det är bluff och båg :D

Det är inte så dåligt att få avslag, det tyder på att dom har en rätt vettig kreditprövningsprocess och inte beviljar rakt av på de uppgifter dom får från creditsafe.

Det är inte så dåligt att få avslag, det tyder på att dom har en rätt vettig kreditprövningsprocess och inte beviljar rakt av på de uppgifter dom får från creditsafe.

Det beror på varför du fick avslag, om du fick det för att dom inte har mer pengar att låna ut så är det ju märkligt.
Men med tanke på att du har bra lön, fast jobb, inga anmärkningar eller något skuldsaldo så är det mycket märkligt.
Tänk på att creditsafe inte ens registrerar lån/krediter...

Kan ju finnas flera orsaker till avslag utan att pengarna är slut...

Givetvis är det så. Men hos Creditsafe är dessa orsakerna ytterst begränsade eftersom dom får så pass lite information. Dom kan inte ens se ditt historiska skuldsaldo om du har sådant hos Kronofogden. Dom ser inte andra lån. Dom ser inte antalet förfrågningar.

Det enda creditsafe i princip ser är din lön och om du har anmärkning. Thats it.

Absolut, men du får i andra steget ange uppgifter. Förmodligen precis som Lasseman skriver, något i hans svar kan ha orsakat avslag. Dessa uppgifter är ju svåra för dem att verifiera så du kan ljuga ganska bra där... eller vara ärlig o ev riskera avslag om din ”kvar att leva på” inte går ihop. :)

Fyllde man inte i dessa uppgifter i samband med Intresseanmälan (där han fick 200.000) och sedan en creditsafe?

Jag har också fått avslag på ansökan...
Inga anmärkningar
240k blanco
400k inkomst

Blev preliminärt beviljad 225.000 kr
Men avslag på 25k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp