Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Hoppas jag har fel men gissar dessa blir som Saldo och Lendify, "betala av dyra smålån" osv men när det väl kommer till kritan beviljar dom bara väldigt få och rika människor som egentligen inte behöver ta lån eller som kan ta ett superbra lån hos storbanken.

Det kommer ju vara så med tanke på att dom kräver fläckfri bakgrund och 300.000+ i årslön.
Med andra ord dom som inte beviljas hos en vanlig aktör lär ju inte beviljas hos dessa heller.
MEN.
Deras två stora fördelar är ju fortfarande att dom inte rapporterar till UC och att dom har låg ränta.
Att dom beviljar lätt är inte deras triumfkort utan dessa två faktorer jag skrev ovan.

Nå tror många här som jag tjänar över 300k och har 0,1-0,9 i UC score och inga andra konstigheter förutom måånga smålån på 20-50k styck som inte syns på UCn. Så om dom nu bara tar Creditsafe kommer dom kolla underskottet och anger du att du skall lösa andra lån kommer det bli blankt nej, och flesta får avslag utan förklaring el att dom anser att man har för låg kreditvärdighet. Effektiva räntan kommer knappast bli 2 el 4% när dom väl öppnar, säkert runt 20% minst. Och dom kommer troligen sänka sin max utlåningsgräns till 30000kr som Saldo och Goodcash osv... Tvivlar starkt på att nån får 250k med CS...om dom nu ens öppnar. Hoppas jag har fel men detta låter för bra för vara sant.

Vi kan bara spekulera tills att dom kör igång. Vågar i ärlighetens namn varesej säga bu eller bä - Har precis som du varit med många år såväl på forumet som i kreditbranschen och man har lärt sig en sak - Först när pengarna har landat kan man vara trygg ;)

För övrigt helt sjukt att vi bara här på forumet varit aktiva i över 6 jävla år :D Fort går det. Nästan bud på att ha ett Lånforum.se fest. Folk kan ta SMS-lån för att ha råd till tågbiljetten till festen :D

På deras hemsida finns en länk för "investerare", så jag misstänker att de behöver locka till sig ett större antal investerare som kan tänka sig låna ut deras pengar? För att detta ska funka krävs mycket kapital

Precis, de lär knappast köra igång nästa vecka som någon trodde.

På deras hemsida finns en länk för "investerare", så jag misstänker att de behöver locka till sig ett större antal investerare som kan tänka sig låna ut deras pengar? För att detta ska funka krävs mycket kapital

Du har väl för övrigt en gäng bärs att inkassera efter Paygoo-tipset :D

För övrigt helt sjukt att vi bara här på forumet varit aktiva i över 6 jävla år :D Fort går det. Nästan bud på att ha ett Lånforum.se fest. Folk kan ta SMS-lån för att ha råd till tågbiljetten till festen :D

Men de tar ju Creditsafe vid intresseanmälan. Får man ett preliminärt beviljat belopp där bör det ju iaf vara en ”fingervisning”, åtminstone inte falla på underskott eller inkomst....den har de ju redan sett?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp